kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵

به ياد شهيد«مختارمصباح آينه‌ده» (حدیث دشت عشق)


به ياد شهيد«مختارمصباح آينه‌ده»
پروردگارا ! به فرمان مبارکت
 به عشق تو، برای رضای تو  شهید مصباح آینه ده  سال ١٣٣٩، در روستای آینه ده بخش عمارلو،شهرستان رودبار دیده به جهان گشود. زمانی که در سنین کودکی پدرش را از دست داد از مادرش که بار زندگی را به دوش گرفته بود ، یاد گرفت روی پای خودش بایستد.
بعد از پایان دوره راهنمایی ، برای ادامه تحصیل به تهران آمد و در نزد برادرش ساکن شد. او در سال ۶۱ داوطلبانه به جبهه رفت و بعد از آن خدمت سربازی اش را هم در جبهه مهران گذراند. بعد از پایان خدمت در وزارت بازرگانی مشغول بکار شد اما هیچ وقت از فکر جبهه بیرون نیامد.
شهید مختار فرزند مرحوم حاجی از طریق بسیج سپاه پاسداران -کاروان سپاهیان حضرت محمدرسول الله گردان حبیب ابن مظاهر در عملیات والفجر ۸مرحله دوم عملیات در مورخه ۲۸/۱۱/۱۳۶۴در منطقه عمومی دریاچه نمک فاو به سمت پل ام القصر در حین عملیات به درجه رفیع شهادت نائل گردید .پیکر مطهر این شهید والامقام پس از حدود ۱۶ سال در تاریخ سوم خرداد سال ۱۳۸۰به وطن رجعت و در قطعه ۵۰بهشت زهرای تهران آرام گرفت .
فرازهایی از وصیتنامه شهید :
پروردگارا ! ما به فرمان مبارکت ، به عشق تو ، برای رضای تو و برای اجرای حکم تو به جبهه آمدیم تا بهترین و کوتاه ترین راه رسیدن به تو را بپیماییم و برسیم به آنچه در آرزویش بودیم.
بدانید که جهان صحنه آزمایش خداوند است. ای جوانان ! نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد، ای جوانان مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد..