kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
همزمان در مشهد، قم و شیراز برگزار شد

جشن ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) در سه حرم اهل بیت

مراسم جشن سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر رضوی در مشهد، حرم کریمه اهل بیت در قم و حرم حضرت شاهچراغ در شیراز برگزار شد.

مراسم جشن سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر رضوی در مشهد، حرم کریمه اهل بیت در قم و حرم حضرت شاهچراغ در شیراز برگزار شد.
همزمان با جشن حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد که با حضور مردم و مسئولان و زائران برگزار شد رواق دارالمرحمه حرم رضوی افتتاح شد.
مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم امام رضا(ع) در حاشیه این آئین اظهار کرد: رواق دار‌المرحمه با زیربنای هفت‌هزار و 900 متر مربع و پنج هزار و 300 متر مربع فضای عبادی مفید با ظرفیت بیش از 10 هزار نفر نمازگزار در طبقه پایین رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی احداث شده است.
به گزارش ایرنا عباس مومنی افزود: در طراحی و ساخت این رواق از هنرهای اصیل و آرایه‌بندی‌های اسلامی توسط هنرمندان شاخص آستان قدس رضوی بهره گرفته شد.
حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز پذیرای زائران مشتاقی بود که با در دست داشتن شاخه‌های گل، جعبه‌های شیرینی و بسته‌های شکلات وارد حرم می‌شدند و شادی خود را با سایر مومنان تقسیم می‌کردند.
همچنین در شب میلاد پیامبر اعظم و امام صادق(ع)، آیین جشن و سرور با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی همراه با مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همخوانی گروه‌های تواشیح در حرم مطهر برگزار شد.
به گزارش ایرنا، صحن حضرت شاهچراغ(ع) سومین حرم اهل‌بیت میعادگاه زائران و عاشقان پرشمار خاتم‌الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و استان‌ها و شهرهای مجاور بود.
آذین‌بندی، چراغانی و توزیع نذری و شیرینی در اطراف حرم و دیگر امامزادگان واجب‌التعظیم این شهر معروف به هزار مزار و پخش صدای ملکوتی قرآن کریم از بلندگوهای مساجد و حسینیه‌ها فضای باشکوه و معنوی را به شیراز بخشید.
براساس این گزارش 50 نفر از طلاب حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز همزمان با برنامه‌های این جشن میلاد در این شهر معمم شدند.
همچنین در مراسم جداگانه‌ای در حرم مطهر رضوی از کتاب گزیده نفیس سوره‌های قرآن به خط ابراهیم سلطان رونمایی شد.
به گزارش ایرنا مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اعلام این مطلب افزود: این کتاب نفیس و منحصر به فرد شامل 12 سوره منتخب از قرآن کریم به خط «ابراهیم سلطان» دومین فرزند شاهرخ و گوهرشاد آغا و نوه تیمور گورکانی و یکی از شاهکارهای هنر کتابت و تذهیب دوره تیموریان در قرن نهم هجری قمری است.
«علی ثابت‌نیا» افزود: این نسخه بی‌بدیل در مجموع دارای 32 صفحه در ابعاد 65 در 45 سانتی‌متر با خط معرق و ریحان است که با استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات چاپ و نشر و همیاری و نظارت متخصصان و به شیوه 10 رنگ و گونه‌ای بدیع و نفیس به چاپ رسیده است.