kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
در جلسه‌ هیئت دولت

گزارش برنامه سه‌ساله اصلاح نظام اداری به هیئت وزیران ارائه شد

گزارش برنامه سه‌ساله اصلاح نظام اداری در جلسه روز گذشته هیئت دولت که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور وزرا و معاونان رئیس‌‌جمهور برگزار شد، ارائه شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، گزارش برنامه سه ساله اصلاح نظام اداری در جلسه روز  گذشته هیئت دولت که به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور و با حضور وزرا و معاونان رئیس‌‌جمهور برگزار شد، ارائه شد.
در ابتدای جلسه، کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، این گزارش را به هیئت وزیران ارایه داد. براساس این برنامه، در اجرای سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری، اقدامات دولت تدبیر و امید در سه سال آینده معین شده است.
در ادامه با تصویب دولت، برای جبران خسارت آسیب‌دیدگان ناشی از سیل در استان‌های مازندران، گیلان و لرستان به ترتیب مبلغ ۱۰۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به مناطق روستایی در استان مازندران، مبلغ ۵۲۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در اختیار استانداری گیلان و مبلغ ۲۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به استان لرستان اختصاص یافت.
هیأت وزیران همچنین مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آشیانه بالگرد امداد و نجات سنندج جهت مقابله و آمادگی در برابر حوادث احتمالی در اختیار استان کردستان قرار داد.
دولت به منظور جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در مناطق مختلف کشور، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به استان چهارمحال و بختیاری، مبلغ ۱۴۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال به استان خوزستان، مبلغ ۲ میلیارد ریال به استان خراسان شمالی (برای بازسازی مسجد جامع شهرستان فاروج خسارت دیده ناشی از آتش‌سوزی) و مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال به وزارت راه و شهرسازی (بابت مرمت و بازسازی پل‌های بزرگ روستایی خسارت دیده) اختصاص داد.
یارانه ایرانیان
خارج از کشور قطع شد
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه  روز گذشته هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر قیمت نفت نیز گفت: آنچه که برای قیمت نفت صحبت می‌کنیم قیمت نفت امروز نیست و قیمت نفت تا پایان سال هم نیست که بخواهد ما را مرغوب کند بلکه پیش‌بینی نسبت به آینده است که مکانیزم بودجه به‌گونه‌ای است که اگر قیمت از ۷۲ دلار کمتر شد ما تخصیص‌ها را نیز کاهش می‌دهیم و سعی می‌کنیم کسری نیاوریم اما در عین حال منابع هم به صورت صددرصدی تخصیص نیافته است و اگر بیشتر شود بررسی می‌شود که این مبلغ را برای چه طرح‌هایی می‌توانیم بدون نیاز به متمم بودجه استفاده کنیم و اینکه منتقدان و یا رقبای سیاسی از این موضوع بهره‌برداری می‌کنند باید بگویم به هر حال اگر این را هم نگویند چه بگویند و این طبیعی است.
وی با اشاره به خبر احتمال تغییر وزیر کشور، تصریح کرد: چنین چیزی نیست و ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم.
سخنگوی دولت با اشاره به اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: اینکه ۵ سال از سال ۸۹ از تاریخ اجرای هدفمندی یارانه‌ها گذشته و این طرح باید متوقف می‌شد اینطور نیست و ما برای سال آینده نیز برنامه داریم چرا که بخشی از آن مسکوت ماند. بنابراین برای سال آینده نیز تبصره ۲۱ منابع و مصارف آن مشخص است.
نوبخت افزود: کسانی که خارج از کشور هستند یارانه‌شان قطع شده و برای اقشار پردرآمد نیز حساب شده اقدام می‌کنیم و هر مبلغی که به دست می‌آوریم آن را برای بهداشت و درمان استفاده می‌کنیم و به طبع ما خواهان پرداخت یارانه به افراد پردرآمد نیستیم اما حاضر هم نیستیم تا قبل از اینکه اطلاعات کامل شود برای مردم استرس ایجاد کنیم.
سخنگوی دولت در ارتباط با تعیین نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: در این خصوص ما همان نظر قبلی را داریم و اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شد آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
نوبخت در پایان در خصوص تعطیلی ایام بین تعطیلات اظهار داشت: ایام بین تعطیلی هفته آینده تعطیل نیست چرا که به خاطر دو روزه تعطیلی مجبور می‌شویم کشور را ۱۰ روز تعطیل کنیم اما کارمندان می‌توانند از مرخصی خود استفاده کنند.