kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

کوتاه اقتصادی

* مدیر کل آموزش و پژوهش سازمان تأمین اجتماعی گفت: 800 محور پژوهشی در سایت سازمان تأمین اجتماعی قرار داده شده و دانشجویانی که بر این اساس تحقیق انجام دهند و رساله‌های خود را در این حوزه‌ها ارایه دهند را مورد حمایت قرار می‌دهیم. دکتر شهرام غفاری گفت: سال گذشته کمیته پژوهش در سازمان تأمین اجتماعی فعال شد و حدود 30 عنوان پژوهشی در این کمیته تصویب و اطلاع‌رسانی شده است. وی تصریح کرد: براساس آیین‌نامه پژوهشی سازمان تأمین اجتماعی می‌توانیم از پژوهشگران در زمینه‌های مختلف اعم از اجرای طرح‌های پژوهشی، ارائه مقالات و سخنرانی در کنگره‌های ملی و بین‌المللی، تدوین و ترجمه کتب و مقالات در زمینه ادبیات تأمین اجتماعی و برگزاری کنگره‌ها و کرسی‌های نظریه‌پردازی حمایت کنیم.
* بلومبرگ گزارش داد: ایران در حال عرضه نفت خام خود به مشتریان آسیایی با بیشترین تخفیف طی 14 سال گذشته است. به گزارش ایسنا، در پی کاهش قیمت رسمی فروش نفت عربستان، ایران در حال اصلاح اختلاف قیمت نفت خود و عرضه آن به مشتریان آسیایی با بیشترین تخفیف طی 14 سال گذشته است. چهار منبع آگاه به بلومبرگ گفتند، شرکت ملی نفت ایران قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا را برای تحویل در ماه ژانویه یک دلار و 80 سنت در هر بشکه کمتر از قیمت منطقه اعلام کرد، تولید کنندگان نفت در خاورمیانه در حال رقابت با یکدیگر برای حفظ فروش خود در منطقه هستند. به گزارش بلومبرگ، مسئولان بخش بازاریابی شرکت ملی نفت ایران از اظهارنظر در این خصوص خودداری کردند.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره‌های 5582 الی 5588، 3961، 6510، 6511، 6514 الی 6517، 6519، 6559 و 3610 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: در بسیاری از فروشگاه‌ها یخچال‌های 14 فوتی به دروغ به عنوان یخچال 25 فوتی فروخته می‌شود و این اتفاق در زمینه بخاری و کولر نیز رخ می‌دهد که عوام‌فریبی است. محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ضرورت اجباری شدن استاندارد در لوازم خانگی بسیار احساس می‌شد، اظهار کرد: در حال حاضر استاندارد برای کالایی مثل بخاری، آب‌گرمکن گازی و اجاق گاز اجباری است چون در بعضی از لوازم خانگی که ساخت آسانی دارد، تعدد کارخانه و تولیدکننده غیر قانونی هم وجود دارد.
* بانک صادرات ایران همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و در راستای رفع نیازمندیهای اقشار کم درآمد جامعه طی 8 ماه نخست سال 93 حدود 8 هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه پرداخت کرد. این بانک در راستای اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه و همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و انجام تکالیف و رسالت‌های اجتماعی از ابتدای سال 93 تا پایان آبان ماه، نسبت به پرداخت مبلغ7 هزار و 958 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و تهیه جهیزیه به متقاضیان اقدام نموده است همچنین بیش از 2980 میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه را در سر فصل‌هایی همچون: درمان بیماری، تعمیر و ودیعه مسکن، کمک به زلزله‌زدگان، اشتغالزایی، تجهیز مدارس و... پرداخت نموده است.
* رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: خمیر مرغ تولیدی در کشور با کیفیت فعلی، در صورت انطباق با مقررات ملی فقط می‌تواند در تولید خوراک دام مورد استفاده قرار گیرد و مصرف انسانی ندارد. رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: با تفاهم صورت گرفته میان سه سازمان استاندارد، دامپزشکی و غذا و دارو، استفاده از خمیر مرغ مجاز شده است، اما در این میان سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که تاکنون هیچ‌گونه تفاهم نامه‌ای مبنی بر بلامانع بودن استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی ازقبیل سوسیس، کالباس و همبرگر بین این سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور منعقد و امضاء نشده است.