kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

انتظارات فعالان بازار سرمایه از رئیس جدید بورس

یک کارگزار بورس تهران انتظارات فعالان بازار سرمایه از رئیس جدید بورس را اعلام کرد.

سیدابراهیم عنایت مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک پارسیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: انتظار این است که رئیس جدید برنامه‌های خود را به مجموعه بازار اعلام کرده و در راستای توسعه بازار در چارچوب برنامه‌های دولت نظرات خود را اعلام کند.
وی گسترش تامین مالی از طریق بازار سرمایه را مهمترین نیاز فعلی بازار دانست و گفت: دولت اظهار علاقه کرده تا وظیفه تامین مالی برای شرکت‌ها از بازار پول به بازار سرمایه منتقل شود که باید در خصوص این موضوع مهم برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و به بازار اعلام شود.
کارگزار بورس ادامه داد: تامین مالی از طریق بازار سرمایه مهمترین وظیفه بورس است زیرا سیستم بانکی دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مالی به شرکت‌ها و فعالین اقتصادی باشد و کشورهای پیشرفته و حتی توسعه یافته وظیفه تامین مالی را از بانک به بازار سرمایه منتقل کرده‌اند، ولی متاسفانه هنوز در کشور ما این اتفاق نیفتاده است.
همچنین یک عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تغییر مدیریتی در سازمان را اقدامی در جهت تداوم حرکت توسعه محور بازار سرمایه دانست و گفت: قطعا مدیریت جدید، ضمن اهتمام به حل مشکلات صنایع، تدابیر لازم برای تداوم حرکت بازار سرمایه در مسیر توسعه روزافزون و ایفای نقش جدی در نظام اقتصادی خواهد داشت. علی سعیدی با بیان اینکه توسعه بازار سرمایه که به همت تمام دست‌اندرکاران این بازار آغاز شده، دارای حرکتی مستحکم است، افزود: این حرکت با شدت بیشتری، در دوران مدیریت جدید ادامه خواهد یافت.وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماموریتی که ماده 2 قانون بازار اوراق بهادار برعهده سازمان بورس گذاشته، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد و در این راستا، تلاش خواهد شد حمایت لازم از سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی که با اعتماد به بازار سرمایه، در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، صورت گیرد.
ریزش بورس در نخستین روزکاری رئیس جدید
شاخص بورس تهران در نخستین روز کاری رئیس جدید باز هم ریزش کرد و با افت 113 واحدی به کانال 69 هزار و 494 واحد سقوط کرد.
به گزارش خبرنگار ما، در پایان معاملات دیروز تمامی شاخص‌های بازار اعم از صنعت و بازارهای اول و دوم منفی شد و تقاضا برای خرید سهام شرکت‌ها به  طرز محسوسی کاهش یافت.بنابراین گزارش شاخص کل فرابورس هم دیروز منفی شد و سهامداران بسیاری از سهم‌ها در صف فروش قرار گرفتند.
گفتنی است شاخص بورس از دیماه سال گذشته روند نزولی خود را آغاز کرده و تاکنون بیش از 20 هزار واحد از ارزش خود را از دست داده و سهامداران هم بیش از 50 درصد از نقدینگی خودرا از دست داده‌اند.