kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
معاون راه‌آهن کشور:

خطوط ریلی حومه‌ای در شهرهای بزرگ راه‌اندازی می‌شود

معاون مسافری راه‌آهن‌ کشور گفت: به منظور کاهش حوادث جاده‌ای و خدمات بهتر خطوط ریلی، خط قطارهای حومه‌ای مخصوص شهرهای بزرگ راه‌‌اندازی می‌شود.

سیدمحمد راشدی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این خطوط ریلی به‌خاطر کم‌بودن بازده اقتصادی و نداشتن توجیه اقتصادی با استقبال بخش خصوصی مواجه نمی‌شود، گفت: به همین علت، سازمان راه‌آهن، خود این وظیفه را برعهده گرفته است و خرید ناوگان مسافری حومه‌ای را سال آینده انجام می‌دهد. وی همچنین از ساخت 12 باب نمازخانه به همراه سرویس‌های بهداشتی جدید در مسیر ریلی گرمسار تا مشهد مقدس خبر داد و گفت: از این تعداد هفت باب نمازخانه در محدوده استان سمنان قرار دارد.
راشدی گفت: برای ساخت هر نمازخانه 800 میلیون تا دو میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
وی با بیان اینکه در حوزه ریلی کشور بیش از هزار طرح شامل احداث شبکه ریلی، توسعه زیربنای شبکه‌ای، ایجاد نمازخانه، سکو و زیرگذر در حال اجرا است، گفت:‌ برای رفاه حال زائران امام رضا(ع) تا پایان امسال ایستگاه‌های راه‌آهن استان سمنان به پله برقی و آسانسور مجهز می‌شوند.
راشدی گفت: 14 میلیارد تومان برای راه‌اندازی چهار دستگاه پله‌برقی و دو دستگاه آسانسور در ایستگاه‌های راه‌آهن سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار که دارای زیرگذر هستند در نظر گرفته شده و برای مسافرت‌های نوروزی آماده خواهد شد.