kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
جای خالی تکواندوکاران تیم ملی در لیگ

اسبقی:نبود ملی پوشان روی بازیکنان جوان تاثیر منفی دارد

ملی پوش تکواندو ایران با انتقاد از غیبت ملی پوشان در لیگ می گوید نبود انها روی بازیکنان جوان نیز تاثیر منفی می گذارد.


بهنام اسبقی ملی‌پوش وزن دوم المپیکی ایران در مورد فینال مسابقات گرندپریکس مکزیک اظهار داشت: خود مسابقات گرندپریکس در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود و فینال آن نیز با توجه به حضور 8 نفر برتر رنکینگ المپیک از سطح بالاتر و رقابت‌های سخت‌تر برخوردار است. خداروشکر من نیز موفق به کسب مدال شدم هرچند که نتیجه دلخواه که رسیدن به مدال طلا بود برای من اتفاق نیفتاد.
وی ادامه داد: من در فینال گرندپریکس با توجه به اینکه کسب مدال طلا از 80 امتیاز برخوردار بود به دنبال مدال طلا بودم. در نیمه نهایی مقابل حریف روسم نیز خوب کار کردم و در حالی که سه بر دو جلو بود یک لحظه غفلت کردم و درحالی که فکر می‌کردم داور قصد دارد به حریف اخطار بدهد به او پشت کرد که او یک ضربه به من زد و داور نیز به من اخطار داد و این موضوع باعث شد تمرکزم را از دست بدهم و مسابقه را واگذار کنم.
دارنده مدال برنز فینال گرندپریکس در  مورد رنکینگ خود گفت:  تا ماه قبل از فینال گرندپریکس در جایگاه دوم بود اما در رنکینگ جدید به رتبه سوم سقوط کردم و فکر می‌کنم با توجه به عدم محاسبه چهل امتیاز مدال طلای بازی‌های آسیایی و 28.5 امتیاز فینال گرندپریکس مجددا به رتبه دوم صعود کنم. در مجموع سال 2014 برای من با کسب
130 امتیاز سال بسیار خوبی بود.
بهنام اسبقی در مورد مسابقات جام جهانی و ناداوری‌های صورت گرفته در دیدار با مکزیک عنوان کرد: با صلاحدید کادرفنی من برای مسابقات جام جهانی در ترکیب تیم ملی حضور نداشتم اما واقعا در حق بچه‌های ما حق‌خوری صورت گرفت. در دیدار نیمه‌نهایی در حالی که در سالیان اخیر با وجود استفاده از هوگوهای الکترونیکی داوران دیگر نقشی در مسابقات ندارند اما ابتدا اعلام کردند کلاهها برداشته شود وپس از چند دقیقه و در حالی که ما جلو بودیم گفتند به دلیل مشکلات فنی امتیازات را به صورت دستی محاسبه می‌کنیم.با توجه به اینکه سیستم ویدیو چک نیز وجود نداشت به راحتی امتیازات ما را ندادند و مانع راهیابی ایران به فینال مسابقات شدند.
قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون در مورد فشردگی مسابقات ماههای اخیر و احتمال آسیب دیدگی ملی‌پوشان گفت: چند روز پیش با بچه‌های تیم ملی محاسبه کردیم در ماههای اخیر هر 25 روز یک بار در مسابقات شرکت کردیم و در کنار آن تمرینات و انتخابی‌های تیم ملی را نیز داشتیم و فشار زیادی را تحمل کردیم. امیدوارم با توجه به سه ماه وقفه‌ای که تا مسابقات روسیه پیش رو داریم ریکاوری و استراحت مناسبی داشته باشیم هرچند مسابقات لیگ برگزار می‌شود اما فشار کمتری را تحمل خواهیم کرد.
بهنام اسبقی در مورد تاثیر غیبت ملی‌پوشان در لیگ برتر تکواندو اظهار داشت: به غیر از من و سجاد مردانی که با شهرداری ورامین قرارداد داریم بقیه ملی‌پوشان در لیگ برتر شرکت نمی‌کنند و این باعث شده است مسابقات از هیجان کمتری برخوردار باشد. عدم غیبت ملی‌پوشان باعث خواهد شد جوانانی که به دنبال فرصت برای رویارویی با نفرات تیم ملی هستند انگیزه خود را از دست بدهند و این روند خوبی برای لیگ نیست .
ملی‌پوش وزن دوم المپیکی تیم ملی تکواندو در مورد اهداف پیش روی خود گفت: خدا رو شکر با کسب تمامی مدال‌های که مد نظرم بود که از جمله آنها مدال جهانی، بازی‌های آسیایی و مدال جهانی تنها به دنبال کسب مدال طلای المپیک هستم تا کلکسیون خود را تکمیل کنم و برای این مهم باید تلاش کنم تا در ابتدا کسب سهمیه کنم و روند آمادگی خود را ادامه بدهم.