kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
معاون وزیر نیرو:

شورای هماهنگی حوضه آب ریز در استان‌ها تشکیل می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: برای مدیریت و حفاظت کمی و کیفی آب‌های سطحی و زیرزمینی با مجوز شورای عالی آب، شورای هماهنگی حوضه آب‌ریز در استان‌ها تشکیل می‌شود.


به گزارش ایرنا، رحیم میدانی در نشست با مدیران صنعت آب استان بوشهر افزود: به هیچ‌وجه رویکرد این معاونت کم کردن پروژه‌های آبرسانی نیست بلکه ضمن اجرای طرح‌های عقب‌مانده درصددیم طرح‌های جدید نیز اجرایی شود.
وی با تاکید بر توجه ویژه به منابع آبی در کشور اظهار کرد: در حفاظت منابع آبی از نظر کمی و کیفی ناکار‌آمد بوده‌ایم و باید جبران کنیم.
میدانی اضافه کرد: اگر در مورد منابع آبی با این روند پیش برویم به بدترین مشکل گرفتار می‌شویم چنانکه زاینده‌رود به دلیل برداشت‌های غیرمجاز امروز با مشکل روبرو شده است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه حکمرانی جدید در حوضه آب لازم است گفت: در صورتی که قوانین حوزه آب در کشور به درستی و کامل اجرا و منابع آبی خوب مدیریت شود بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.میدانی از تامین منابع مالی ویژه برای تامین آب شرب در شهرها و روستاها خبر داد و افزود:‌ اولویت نخست این معاونت ساخت مجتمع‌های آبرسانی با مشارکت بخش خصوصی است که این مهم در دست اجرا است.
وی یادآور شد: 30 حوضه کشور با تشکیل شورای هماهنگی آب ریزان ساماندهی می‌شوند و وضعیت منابع آبی بهبود می‌یابد.
میدانی گفت: برای تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، اعتبارات خوبی تدارک دیده شده تا بتوانیم مصونیت مطلوبی در منابع آب داشته باشیم.