kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

افتتاح صدها طرح بنیاد برکت در کشور

در خجسته میلاد امام موسی‌کاظم(ع) همزمان با سراسر کشور 140 مسجد، 40 مدرسه و 818 طرح زیربنایی به همت بنیاد برکت از طریق ویدئو کنفرانس در چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، شمالی، آذربایجان غربی، فارس و همدان به بهره‌برداری رسید.


در چهارمحال و بختیاری 55 طرح عمرانی با حضور معاون فنی و زیربنایی طرح برکت کشور به بهره‌برداری رسید. تدین گفت: این طرح‌ها شامل مدرسه، مسجد، خانه عالم و کارگاه‌های تولیدی است که در شهرستان‌های کوهرنگ، بروجن و اردل با بیش از 320 میلیارد ریال هزینه ایجاد شدند.
وی افزود: با بهره‌برداری از 5 کارگاه زمینه اشتغال 284 نفر در شهرستان‌های بروجن و کوهرنگ فراهم شده است.
در خراسان رضوی نیز یک واحد آموزشی با یک میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه در یکی از مناطق محروم استان بهره‌برداری شد. حسینی مدیرکل آموزش‌وپروش استان در این مراسم گفت: این واحد آموزشی طرح برکت برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در سه کلاس درس در روستای باغون‌آباد بخش تبادکان مشهد در بیش از 270 مترمربع زیربنا ساخته شد.
همچنین مدرسه 6 کلاسه شهدای هرایجان سپیدان با 2هزار و 500 مترمربع زیربنا در قالب طرح حکمت افتتاح شد. آذری مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: برای بهره‌برداری از این طرح آموزشی 520 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات موسسه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هزینه شده است. همچنین مدرسه ابتدایی 3 کلاسه بنیاد برکت روستای پیر انبار در شهرستان کبودرآهنگ همدان به بهره‌برداری رسید. مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت هزار و 100 مترمربع و زیربنای 130 مترمربع ساخته شد. تیموری افزود: برای این مدرسه یک میلیارد و 800 میلیون ریال از اعتبارات بنیاد برکت هزینه شد. سه واحد آموزشگاه نیز از محل اعتبارات بنیاد برکت در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید. آموزشگاه 3 کلاسه روستای طراقی کرد در بجنورد، آموزشگاه 6 کلاسه روستای اشتوت رازو جرگلان و آموزشگاه 6 کلاسه روستای دارالشهدای مانه و  سملقان با مجموع 15 میلیارد ریال هزینه و هزار مترمربع مساحت، به بهره‌برداری  رسید.
در آذربایجان غربی نیز چهار باب مدرسه بنیاد برکت افتتاح شدند. این مدارس در مناطق محروم و روستایی شهرستان‌های بوکان- پیرانشهر و سردشت به بهره‌برداری رسیدند و شامل 2 باب مدرسه هر کدام با 2 کلاس درس در روستاهای ابراهیم خصار و موسه شهرستان سردشت- یک باب مدرسه با 3 کلاس درس در روستای برکمران شهرستان پیرانشهر و یک باب مدرسه با 2 کلاس درس در روستای شینره شهرستان پیرانشهر هستند. این مدارس در مجموع در 8 هزار مترمربع مساحت و 430 مترمربع زیربنا با بیش از 7 میلیارد و 90 میلیون ریال اعتبار ساخته شده است. بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مناطق محروم کشور است که از 6 سال پیش به ایجاد و توسعه واحدهای آموزشی و عمرانی توجه ویژه دارد.