kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

کوتاه از شهرستان ها


تعهد شهرداری به آموزش و پرورش
تبریز - خبرنگار کیهان: تعهد 5 میلیارد ریالی شهرداری تبریز برای هوشمندسازی مدارس تبریز برغم مصوب شدن در بودجه سال گذشته، هنوز تحقق نیافته است.
فرماندار تبریز گفت: اقلامی که توسط شهرداری برای مدارس خریداری شده بود، از سوی آموزش و پرورش تایید نشده است و به این ترتیب جزو تعهدات بودجه‌ای شهرداری است.
«رحیم - شهرتی‌فر» خواستار رسیدگی شهردار به این موضوع شد.
استفاده از انرژی خورشیدی
ساری - خبرنگار کیهان: مشترکان برق مازندران می‌توانند با پرداخت نیمی از حق امتیاز صاحب سامانه خورشیدی یک کیلو واتی شوند.
مدیرعامل توزیع برق مازندران با اعلام این مطلب گفت: مشترکین برق استان می‌توانند با نصب دستگاه مولد انرژی خورشیدی در بام منازل مسکونی خود از انرژي خورشیدی بهره‌مند شوند.
جعفری خاطرنشان کرد: از 90 میلیون ریال هزینه نصب فقط نیمی از هزینه بطور اقساط دریافت می‌شود.
وی گفت: تاکنون تعدادی امامزاده و 4 روستای کم جمعیت و دور افتاده با استفاده از انرژی خورشیدی از نعمت برق بهره‌مند شدند.
برگزاری یادواره شهدا
سرویس شهرستانها: دومین یادواره شهدای روستای انامق با حضور گسترده خانواده‌های معظم‌ شهدا، امام‌جمعه شهرستان مرند و بسیجیان این روستا به همت پایگاه مقاومت شهید پورربی از پایگاه‌های حوزه مقاومت محمد رسول‌الله شهرستان مرند پنجشنبه شب در مسجد جامع این روستا برگزار شد.
امام جمعه شهرستان مرند در این مراسم گفت: امنیت و آسایش امروز کشور به آسانی به دست نیامده است و ما باید شکرگزار این نعمت که حاصل خون پاک شهیدان و بسیجیان است باشیم.
توسعه گردشگری
سلماس - خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان سلماس در دیدار «جلیل جباری» رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با وجود 37 اثر تاریخی ثبت شده و مناظر طبیعی سلماس، تاکنون در بخش جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری در این حوزه، اقدامی صورت نگرفته است.
مسعود حاجی علیلو گفت: آب درمانی این شهر می‌تواند برای جذب گردشگر، موثر و مفید باشد و لازم است توسط میراث فرهنگی، زیرساخت‌های ضروری فراهم شود.
جباری نیز، خواستار همکاری بیشتر مدیران اجرایی و فرهنگی برای فراهم کردن زیربناهای گردشگری در منطقه شد و بر لزوم تخصیص اعتبارات محلی برای حفظ و مرمت آثار تاریخی و تشویق به سرمایه‌گذاری تاکید کرد.
استفاده از کمباین غوزه چینی پنبه
سمنان - خبرنگار کیهان: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان از شروع به کار اولین کمباین غوزه چین پنبه در شهرستان گرمسار خبر داد.
حسین اصغری گفت: برای خرید این دستگاه 2 میلیارد و 130 میلیون ریال هزینه شده است که مبلغ یک میلیارد ریال آن از محل تسهیلات خط ویژه اعتباری مکانیزاسیون و مبلغ 800 میلیون ریال نیز از محل یارانه کمک‌های فنی و اعتباری (بلاعوض دولتی) و مابقی نیز به صورت آورده توسط متقاضی تامین شده است.
افتتاح مسجد
الیگودرز - خبرنگار کیهان: با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین مسجد روستای باغ و سکونه از توابع بخش بشارت افتتاح شد.
این مسجد با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان و با مساحت 600 متر مربع احداث شده است.
همچنین با حضور مسئولین محلی دو واحد مسکونی مددجویی در الیگودرز افتتاح شد.
حاجیعلی رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) الیگودرز گفت: این واحدهای مسکونی هر کدام به مساحت 70 متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر 980 میلیون ریال از محل پرداخت تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض احداث شده است.