kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
رئيس سازمان حج و زیارت خبر داد

صدور 400 هزار روادید برای زائران اربعین حسینی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون 400هزار روادید برای زوار اربعین حسینی در سراسر کشور صادر شده است.


«سعید اوحدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مرز مهران اظهار کرد: تنها در روز شنبه 50 هزار روادید در کنسولگری عراق در کرمانشاه صادر شده است.
وی به زوار اربعین حسینی توصیه کرد بدون روادید به مرز مراجعه نکنند چرا که از خروج آنها بدون داشتن آن جلوگیری خواهد شد.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: رایزنی‌هایی با مقام‌های عراقی برای راه‌اندازی کنسولگری این کشور در مهران صورت گرفته و با توجه به حجم بسیار زیاد تردد زوار از این خروجی بین‌المللی امیدواریم هر چه زودتر این دفتر در ایلام یا مهران ایجاد شود.
اوحدی یادآور شد: 45 تریلی حامل بطری‌های آب از سوی خیرین به منظور رفاه حال زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام اربعین اهدا شده است.
وی تاکید کرد: 150 دستگاه اتوبوس در آستانه اربعین حسینی برای انتقال زوار به داخل کشور عراق در نقاط مرز مستقر می‌شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از برنامه‌ریزی راه‌اندازی 20 مکان برای استقرار سرویس‌های بهداشتی در داخل کشور عراق خبر داد.
اوحدی اضافه کرد: پس از پایان آیین اربعین 600 دستگاه اتوبوس زائران عتبات عالیات را به مناطق مختلف کشور منتقل می‌کنند.
صدور 30 هزار روادید از خوزستان
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: روادید بیش از 30 هزار نفر از خوزستان تاکنون صادر شده است.
ناصر حویزاوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با کنسولگری عراق و سفارت عراق در ایران، مشکل تکمیل ظرفیت برای رفتن زوار به اربعین حسینی برطرف شد.
وی افزود: ظرفیت و توان کارمندان در کنسولگری عراق اعطای روزانه 700 ویزای 50 نفره است که با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار شد از ظرفیت سفارت عراق در ایران نیز استفاده شود.
بازدید سرتیپ فضلی از خدمات‌دهی به زوار
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین از نحوه خدمات‌دهی و وضعیت پایانه مسافربری شلمچه بازدید و شرایط را ارزیابی کرد.
سرتیپ علی فضلی از یادمان شلمچه و محل استقرار تکایای خدمت‌رسان به زوار و همچنین پایانه مسافربری در مرز شلمچه دیدن کرد.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین و رئیس ستاد راهیان نور گفت: به منظور عبور آسان و بدون مشکل زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه، همه ظرفیت‌های راهیان نور در خدمت این زائران قرار گرفته است. فضلی در بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه افزود: افزایش گیت گذرنامه، راه‌اندازی پارکینگ اختصاصی، افزایش خدمات رفاهی و درمانی به کمک منطقه آزاد اروند، ساخت سرویس‌های بهداشتی، راه‌اندازی کمیته‌های مختلف و پشتیبانی مالی شهرداری تهران از قرارگاه اربعین در مرز شلمچه تردد زوار را نسبت به سال‌های قبل آسانتر کرده است.
وی از احتمال تعطیلی 10 روزه تردد راهیان نور به شلمچه خبر داد و گفت: تمام ظرفیت راهیان نور در اختیار قرارگاه اربعین قرار می‌گیرد.