kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱

صندوق‌های مضجع نورانی حرم مطهر امام موسی‌بن‌جعفر(ع) و امام جواد(ع) رونمایی شد

همزمان با سالروز ولادت امام موسی‌کاظم(ع) صندوق‌های مضجع نورانی حرم حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) و امام جواد(ع) دیروز طی مراسمی در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی رونمایی شد.


استاندار خراسان‌رضوی در این مراسم گفت: در شرایطی که دنیا و متحجرین وابسته درصدد نشان دادن چهره‌ای خشن و غیرواقعی از اسلام هستند مسلمانان شیعه و سنی با بازسازی حرم‌های
ائمه اطهار(ع) برای تبیین چهره واقعی اسلام تلاش می‌کنند.
«علیرضا رشیدیان» افزود: به رغم جنایاتی که وابستگان صهیونیسم در عراق در برابر مسلمانان مرتکب می‌شوند عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای شرکت در مراسم اربعین حسینی بزرگترین راهپیمایی جهان را در قالب زائران پیاده حرم امام حسین(ع) براه انداخته‌اند.
وی در ادامه گفت: دو صندوق حرم امام کاظم و امام جواد(ع) با کمک مردم و ستاد بازسازی عتبات عالیات به میزان 10 میلیارد ریال ساخته شده است.
مسئول ستاد خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات نیز گفت: ساخت صندوق‌های حرم مطهر امامین جوادین(ع) طی قراردادی با خاتمکاران شیراز از نهم آذر ماه سال 1390 همزمان با سالروز میلاد حضرت امام موسی بن‌جعفر(ع) آغاز شد.
«جعفر دهنوی» افزود: این صندوق‌ها از «ساج» که از مقاومترین چوبها با ماندگاری بیش از 700 سال است ساخته شده و در ساخت آن 43 متر خاتم شیراز نصب شده است.
وی افزود: هر سانتیمتر خاتمکاری این صندوق‌ها متشکل از 180 قطعه شامل استخوان شتر، چوب فوفل، عناب و سیم برنج می‌باشد و بر روی هر صندوق 39 میلیون و 600 هزار قطعه خاتم نصب شده که در کیفیت و نوع خاتم به کار رفته بی‌نظیر است.
مسئول ستاد خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: این صندوق‌ها همزمان با سالروز میلاد نبی‌مکرم اسلام و آغاز هفته وحدت در کاظمین تحویل حرم مطهر امامین جوادین(ع) می‌شود. دهنوی اضافه کرد: بزرگترین پروژه بازسازی عتبات عالیات که امسال به خراسان رضوی محول شده ساخت صحن مبارک حضرت رضا(ع) در یکی از حرم‌ها به وسعت 14 هزار مترمربع با برآورد هزینه 800 میلیارد ریال است که امیدواریم بتوانیم این اعتبار را از محل کمک‌های مردمی جذب کنیم.