kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

کتاب «تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران» رونمایی شد (خارج از دستور)

رئیس مجلس شورای اسلامی کتاب «تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران از مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی» را رونمایی کرد.


به گزارش فارس، علی لاریجانی پیش از ظهر دیروز یکشنبه کتاب «تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران از مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی» را در محل تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی رونمایی کرد.
در آیین رونمایی از این کتاب کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جواد جهانگیرزاده قائم‌مقام این مرکز، حسن زمانی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی و حسین نوش‌آبادی سخنگو و معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.
کتاب «تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران از مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی» به دنبال بیان ساختار، ماهیت، وظایف، کارکردهای مهم تقنینی و سیاست‌گذاری کشور است.
به منظور مرور مراحل تاریخی، مطالب کتاب «تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران از مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی» با نگاهی به آمار کمی و کیفی مجالس قانون‌گذاری در کشور جمع‌آوری شده و به تناسب به بررسی شکل‌گیری، نحوه فعالیت‌های کمیسیون‌ها و مهم‌ترین مصوبات و راهکارهای ارائه شده هر دوره پرداخته است.
خبر دیگر اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی تالار گفت‌وگوی مجازی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را رونمایی کرد.
در ‌آیین رونمایی از تالار گفت‌وگوی مجازی مرکز پژوهش‌های مجلس کاظم جلالی رئیس  این مرکز، جواد جهانگیرزاده قائم‌مقام وی، حسن زمانی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی و حسین نوش‌آبادی سخنگو و معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.