kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران

افزایش درآمد پرستاران براساس عملکرد

وزیر بهداشت با اعلام تعرفه‌گذاری 250 خدمت پرستاری، گفت: افزایش درآمد پرستاران به کارکرد آنها بستگی خواهد داشت.


دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه اولین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور با بیان اینکه مصوبه فوق بزودی جهت اجرا ابلاغ می‌شود، افزود: نظام پرداخت به کل گروه‌های غیرپزشکی از اول آذر ماه تغییر کرده است.
به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به ویژه در بخش خصوصی به سرعت اجرایی خواهد شد، امیدواریم بخشی از نظرات پرستاران با این موضوع تامین شود.
وی تصریح کرد: افزایش درآمد پرستاران به کارکرد آنها بستگی خواهد داشت، هرچه زمان بیشتری جهت ارائه خدمت لحاظ شده و رضایت‌مندی مردم بهتر باشد، در نوع پرداخت‌ها نیز موثر خواهد بود.
معاون درمان وزیر بهداشت نیز در همین رابطه به فارس گفت: با توجه به حجم و سختی کار پرستاران و پیراپزشکان میزان افزایش حقوق و مزایای ‌آنها برایشان چشمگیر خواهد بود و با توجه به برآوردی که داریم مجموع میزان دریافتی پرستاران از یک میلیون و 800 هزار تومان کمتر نخواهد بود.
کاهش قیمت دارو در سال آینده
وزیر بهداشت درباره قیمت دارو نیز گفت: در شش ماهه اول امسال قیمت داروهای داخلی هیچ تغییری نکرد، این در حالیست که تولیدکننده‌ها مقداری ناراحت بودند.در شش ماهه دوم نیز قیمت داروهای داخلی به میزان ناچیزی افزایش یافت به طوری که این افزایش قیمت فشاری را به مردم وارد نمی‌کند.وی در این باره ادامه داد: 50 درصد خرید دارویی مردم مربوط به داروهای وارداتی است. به دلیل فراخوانی که در زمینه این داروها داشتیم، قیمت داروهای وارداتی 26/5 درصد کاهش یافت. پیش‌بینی ما برای سال آینده در جهت کاهش مصرف داروست. مردم و همچنین پزشکان باید در این زمینه دقت داشته باشند.
وی ضمن تاکید بر حمایت از تولید داخل ادامه داد: در عین حال جایی که کیفیت دارو مناسب نیست، سازمان غذا و دارو آنرا مدنظر قرار داده و اجازه واردات را همچنان محفوظ نگه می‌دارد.
تشکر از مجلس و خبرخوش برای پرستاران
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز از مجلس شورای اسلامی بابت اختصاص درصد قابل توجهی از مالیات بر ارزش افزوده به سلامت و دایمی شدن آن تشکر کرد.
امروز نمایندگان نشان دادند که چقدر به بخش سلامت توجه دارند. از مجموعه مجلس و همچنین رئیس مجلس تشکر داریم. البته هنوز در این زمینه کار کامل نشده است و موادی وجود دارد که تصمیم مجلس سبب می‌شود کارها با قوت بیشتری ادامه یابد. چرا که برخی نگرانند که با تغییر مدیریت‌ها ممکن است برنامه‌های فعلی متوقف شود. تصمیم مجلس می‌تواند این نگرانی‌ها را برطرف کند.