kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱

کوتاه اقتصادی


* مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی، نحوه برخورداری از مستمری از کارافتادگی در این سازمان را تشریح کرد. منصور آتشی گفت: طبق ماده 70 قانون تامین اجتماعی، بیمه‌شدگانی که طبق نظر پزشک معالج غیر قابل علاج تشخیص داده می‌شوند، پس از انجام خدمات توانبخشی و اعلام نتیجه توانبخشی یا اشتغال چنانچه طبق نظر کمیسیون‌های پزشکی مذکور در ماده 91 قانون توانایی خود را بعضا یا کلا از دست داده باشند به طرق ذیل با آنها رفتار خواهد شد. وی ادامه داد: هرگاه درجه کاهش قدرت کار بیمه شده 66 درصد و بیشتر باشد از کارافتاده کلی و چنانچه میزان کاهش قدرت کار بیمه شده بین 33 تا 66 درصدو به علت حادثه ناشی از کار باشد، از کارافتاده جزئی شناخته می‌شود. آتشی گفت: اگر درجه کاهش قدرت کار بیمه شده بین 10 تا 33 درصد بوده و علت آن حادثه ناشی از کار باشد، بیمه شده استحقاق دریافت غرامت مقطوع نقص عضو را خواهد داشت.
* یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با انتقاد شدید  از افرادی که کلیپ نارنگی آلوده را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند،‌گفت: این کلیپ مربوط به یکی از کشورهای عربی است نه ایران. ابوالقاسم حسن‌پور ضمن انتقاد شدید از افرادی که کلیپ نارنگی آلوده را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند،‌ افزود: زمانی که مردم این کلیپ را تماشا می‌کنند نمی‌دانند جریان چیست و می‌گویند در نارنگی کرم وجود دارد،  ما با این اقدامات زحمات تولیدکنندگان را هدر می‌دهیم.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 3314، 3315، 3364، 3365، 3380 الی 3384، 3325، 3330 الی 3336، 3378، 3379، 4463 الی 4469، 4480 الی 4487، 8830، 8832، 8834، 8881 الی 8884 و 8886 از امروز به مدت 72 ساعت دچار اختلال می‌شود.
* تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که اعلام نهایی استخدام آنها با تاخیر دو ماهه مواجه شده است،‌‌ مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند. مدتی است برخی از پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی شرکت ستاره خلیج فارس نسبت به تعویق اعلام نتایج و جذب خود در شرکت ستاره خلیج فارس گلایه‌مند هستند. این افراد مدعی هستند آزمون استخدامی روز 2 اسفند ماه سال 92 برگزار و نتایج نیز در تاریخ 28 اسفند ماه اعلام شده است. پس از اعلام نتایج در خرداد ماه سال 93 مصاحبه تخصصی انجام و قرار بود تا تیر ماه نتایج این مرحله نیز اعلام شود که با دو ماه تاخیر در شهریور ماه اعلام شد. به گفته این پذیرفته‌شدگان قرار بود در مهر ماه نتایج نهایی اعلام و پس از مرحله گزینش مشغول به کار شوند که با گذشت 2 ماه هنوز نتیجه اعلام نشده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند. خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع با مسئولان شرکت ستاره خلیج فارس گفت‌وگو کرد، که در نهایت مسئولان اعلام کردند مرحله گزینش طبق زمانبندی در حال اجرا است. هیچ تاخیری رخ  نداده و قرار است به تدریج برگزیدگان نهایی دعوت به کار شوند.
* سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با تعطیل شدن پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد، از اول آذر ماه جاری از ساعت 24 تا پنج بامداد هیچ پروازی از طریق این فرودگاه انجام نخواهد شد. محمدعلی ایلخانی اظهار داشت: بر اساس قولی که به مردم تهران داده شده بود و همچنین دستور وزیر راه و شهرسازی، از ابتدای آذر ماه پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تهران از ساعت 24 تا پنج بامداد انجام نمی‌شود.