kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
عضو کمیسیون اقتصادی:

لایحه بودجه 94 بدون فاز جدید هدفمندی قابل قبول مجلس نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه بودجه 94 بدون فاز جدید هدفمندی یارانه‌ها برای مجلس قابل قبول نیست.


محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درمورد اینکه دولت سال آینده باید فاز جدید هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه 94 پیش‌بینی کند، اظهار داشت: باید افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای سال بعد در بودجه مشخص باشد و موضع مجلس این است که حتماً دولت برای سال بعد آن را پیش‌بینی و اجرا کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه لایحه بودجه94 بدون پیش‌بینی فاز جدید هدفمندی یارانه‌ها قابل قبول نیست، تصریح کرد: باید براساس قانون هدفمندی دولت پیشنهاد خود را در لایحه بودجه 94 ارائه کند که هر سال متناسب با درآمدها هزینه متعادل شود.
این نماینده مجلس یادآور شد: قیمت حامل‌های انرژی متاثر از قیمت‌های جهانی خواهد بود و احتمال افزایش نرخ این حامل‌ها وجود دارد.
وی درباره ذکر تبصره‌ها در لایحه بودجه باتوجه به تصویب دائمی شدن مقررات مالی دولت بیان داشت: در بودجه درحد چند تبصره احتمالاً دولت مجاز است و مشکلی هم وجود ندارد.
پورابراهیمی درباره سهم سلامت و بهداشت از مالیات بر ارزش افزوده گفت: در جلسه علنی مجلس تصویب شد، درآمدی که دولت سالانه از محل مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کند، هر سال، یک واحد درصد آن سهم بخش سلامت و بهداشت خواهد بود.