kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
در استان تهران

143 هکتار اراضی ملی تصرف شده بازپس گرفته شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: حدود 143 هکتار از اراضی ملی تصرف شده توسط زمین‌خواران و افراد سودجو در نقاط مختلف این استان، از ابتدای سال جاری تاکنون رفع تصرف و بازپس گرفته شده است.


غلامعباس عبدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در این مدت 32 فقره حکم قضایی برای برخورد با سودجویان و تصرف‌کنندگان اراضی ملی در این استان صادر شده که در نتیجه آن بیش از 100 هکتار از اراضی ملی استان تهران، خلع ید و رفع تصرف شد.
وی افزود: بیشترین رفع تصرفات اراضی ملی استان تهران مربوط به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه بوده که باتوجه به بافت گردشگری این دو شهرستان، بسیاری ازساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی این شهرستان‌ها تخریب شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خاطرنشان کرد: تبصره 1 ماده 55 مبنی بر حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و پیشگیری از تصرفات، به ضابطین قضایی اجازه می‌دهد با هرگونه تخریب، تصرف و یا قطع درختان در اراضی ملی، بطور مستقیم وارد عمل شده و ضمن برخورد با متخلفین، مانع از تصرف و یا تخریب اراضی ملی شوند.
عبدی‌نژاد گفت: در راستای اجرای قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع نیز بیش از 43 هکتار از اراضی ملی استان تهران، رفع تصرف شده است.