kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷

آمریکا ادای احترام ظریف به عماد مغنیه را محکوم کرد!

آمریکا اقدام وزیر امور خارجه ایران، در قرار دادن تاج گل بر آرامگاه شهید «عماد مغنیه» فرمانده نظامی سابق حزب‌الله لبنان را محکوم کرد.

 آمریکا اقدام وزیر امور خارجه ایران، در قرار دادن تاج گل بر آرامگاه شهید «عماد مغنیه» فرمانده نظامی سابق حزب‌الله لبنان را محکوم کرد.
روز دوشنبه، تصاویری از «محمدجواد ظریف» در لبنان منتشر شد که او را در حال قرار دادن تاج گلی بر قبر عماد مغنیه، یکی از فرماندهان نظامی سابق حزب‌الله در ضاحیه جنوبی نشان می‌داد.
«کیتلین هیدن» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام ظریف، ادعا کرد: «مغنیه عامل برخی اقدامات تروریستی وحشتناک بود که به کشته شدن صد‌‌ها بیگناه از جمله شماری از اتباع آمریکایی منجر شد».
او افزود: «خشونت‌های انسانی که مغنیه مرتکب شد و حزب‌الله لبنان با حمایت مالی و مادی، در حال ادامه آن است، پیامدهای بسیار بی‌ثبات کننده و مرگباری برای لبنان و تمام منطقه دارد.»
عماد مغنیه معروف به «حاج رضوان» در ۱۲ فوریه سال ۲۰۰۸ در انفجاری در پایتخت سوریه به شهادت رسید. تاکنون هیچ کشور یا گروهی مسئولیت ترور او را بر عهده نگرفته است.
آمریکا در حالی اقدام ارزشمند وزیر امور خارجه کشورمان در قرار دادن تاج گل بر آرامگاه شهید عماد مغنیه را محکوم می‌کند که طی روزهای اخیر و با به جهنم رفتن «شارون» جلاد صبرا و شتیلا، مقامات بلندپایه آمریکایی برای این جنایتکار پیام تسلیت صادر کرده و به مرثیه‌سرایی پرداختند!
این همان رفتار غیرمنطقی و بی‌صفتی آمریکایی‌ها است که ادای احترام به کسی که به دست متجاوزان و جنایتکاران صهیونیستی شهید شده است مورد محکومیت قرار می‌گیرد اما تمجید و تجلیل از جنایتکاری که دستش به خون هزاران زن و مرد و کودک بی‌گناه و مظلوم فلسطینی آغشته بوده است در کمال وقاحت از سوی مدعیان دروغین حقوق بشر مجاز است!