kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
وزیر دادگستری:

80 درصد تحریم‌ها با صرفه‌جویی رفع می‌شود

وزیر دادگستری گفت: اگر بتوانیم جلوی بی‌برنامگی‌ها، موازی‌کاری‌ها و اسراف در همه عرصه‌ها را بگیریم 80 درصد از تحریم‌ها را دور می‌زنیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در همایش مبلغان که با عنوان صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، اسراف و استفاده نادرست از منابع ملی و عمومی را ریشه بسیاری از مشکلات خانواده‌ها و دولت برشمرد و افزود: همکاری عملیاتی مردم و مسئولان در شکل‌گیری فرهنگ صرفه‌جویی، 80 درصد از تحریم‌ها را بی‌اثر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ایران از نظر امکانات روی زمینی و زیرزمینی و داشتن تنوع اقلیم و ثروت‌های خدادادی از کشورهای برخوردار و غنی است، افزود: مصرف‌گرایی، ضعف در اجرا و مدیریت و هدر رفت منابع، آثار مثبت ثروت‌های ملی مانند آب، گاز و ذخایر معدنی و تولیدی را از بین برده است و باید در این روند بازنگری جدی صورت گیرد.
وزیر دادگستری استفاده درست از منابع انسانی، اصلاح نظام اداری، اعتدال در مصرف منابع طبیعی، مراتع و محیط زیست و منابع عمومی و بیت‌المال را از راههای برون رفت از بحران مصرف‌گرایی و زمینه توسعه و پیشرفت برشمرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اظهار تأسف از مصرف‌گرایی مردم در زمینه آب، تصریح کرد: جامعه ما در مصرف آب بسیار بد عمل کرده است، آبی که با گرانی و زحمت به دست می‌آید، براثر عدم مدیریت صحیح در بخش خانگی و کشاورزی به راحتی از بین می‌رود.
وی با بیان اینکه مصرف گاز در کشور که گران‌ترین سرمایه دنیاست، پنج برابر میانگین مصرف جهانی است، گفت: صرفه‌جویی به معنای توسعه فقر و دعوت به زهد نیست بلکه باید از این منابع خدادادی استفاده بهینه شود.