kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

قاچاق روزانه 20 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی از کشور

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و نظارت بر حمل و نقل ستاد مرکزی قاچاق کالا از قاچاق روزانه 20 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی از کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، قاسم خورشیدی در نشست مشترک استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل هم‌مرز با جمهوری آذربایجان به منظور اتخاذ رویه واحد برای طرح فرآورده‌های نفتی «باک پر کاروان حمل و نقل ترانزیتی» اظهار کرد: روزانه 8 درصد معادل 20 میلیون لیتر از فرآورده‌های نفتی تولیدی کشور به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود افزود: ارزش این مقدار سوخت قاچاق 7/2 میلیارد دلار است که اگر بتوان روزانه یک میلیون لیتر از قاچاق فرآورده‌های نفتی جلوگیری کرد، یک میلیون دلار به نفع کشور می‌شود و مبلغ ریالی آن روزانه سه میلیارد تومان است.
وی از جلوگیری از قاچاق سوخت توسط نیروی دریایی ارتش و سپاه با مجوز رهبر معظم انقلاب خبر داد و تصریح کرد: تفاوت قیمت در داخل و خارج از کشور منشأ قاچاق فرآورده‌های نفتی است.
خورشیدی گفت: گازوئیل در ترکیه هر لیتر 7 هزار و 200 تومان عرضه می‌شود.
وی به کاروان قاچاق سوخت به صورت حمل با قاطر از مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: آسیب‌شناسی مقابله با قاچاق سوخت در بخش‌های مختلف انجام و برای هر کدام از روش‌های قاچاق فرآورده‌های نفتی راهکار ارائه شده است.
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و نظارت بر حمل‌ونقل ستاد مرکزی قاچاق  کالا از تامین سوخت پایدار گاز طبیعی تمام نیروگاه‌های کشور در سه ماه نخست سال 94 خبر داد.
خورشیدی خرده‌فروشی فرآورده‌های نفتی در بازارچه‌های رسمی مرزی را دومین روش صادرات سوخت اعلام کرد و یادآور شد: مرزنشینان می‌توانند با مراجعه به بازارچه‌های مرزی فرآورده‌های نفتی را تهیه و صادر کنند.
وی با بیان اینکه خرده‌فروشی نفت به مرزنشینان برای چهار استان کشور پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: خرده‌فروشی فرآورده‌های نفتی به مرزنشینان در فاصله 20 کیلومتری از مرزها در استان‌های سیستان و بلوچستان خراسان رضوی و خراسان جنوبی کلید خورده و برای آذربایجان غربی در حال بررسی است.
وی افزود: مرزنشینان در قالب اتحادیه‌های مرزنشینی صادرات سوخت انجام می‌دهند.