kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع علمای اهل سنت کشور:

اعتماد بین مسلمین زمینه‌ساز وحدت است

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی مسلمانان در داخل کشور، لزوم اعتماد میان پیروان مذاهب مختلف است که اگر این اعتماد بطور کامل شکل بگیرد، کارها آسان‌تر خواهند شد.


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید در دیدار با جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت جمهوری اسلامی ایران گفت: زمانی که در استان سیستان و بلوچستان در تبعید به سر می‌بردم، ارتباطی خوب با علمای اهل سنت برقرار کردم که هنوز هم این روابط دوستانه ادامه دارد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه شایعاتی وجود دارد که موجب نگرانی مسئولان هم می‌شود، بیان داشت : خریداری همه مغازه‌های زاهدان، اجتماع در حاشیه شهر مشهد توسط اهل سنت، تبلیغ شرک بودن زیارت در مشهد، دریافت پول‌های هنگفت از خارج کشور و ... از جمله این شایعات هستند.
 وی ادامه داد: این شایعات اعتماد میان شیعه و سنی را متزلزل می‌کند و اگر همه کمک کنند که این شایعات وجود نداشته باشد، آنگاه اعتمادی به وجود می‌آید که دیگر دلیلی ندارد نگران مسئله دیگری باشیم.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: زمانی که در مجلس خبرگان قانون اساسی به همراه علمایی از سایر ادیان و فرق حضور داشتم، طی سخنانی گفتم اشتراکات زیادی میان مسلمانان وجود دارد و در اصول، اختلافی نداریم، حسن ظن را میان خود بیشتر کنیم تا بتوانیم به وحدت و اعتماد بیشتر دست یابیم.