kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۱۱۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* با توجه به نتایج مذاکرات در مسقط و زیاده‌خواهی و تعصب و قلدرمآبی کشورهای غربی بخصوص آمریکا، چرا وزیر امور خارجه و معاونان ایشان، اصرار بر ادامه این مذاکرات بی‌فایده دارند. زیاده‌خواهی کشورهای غربی هیچ وقت کم نمی‌شود لذا مسئولان وزارت امور خارجه باید با دیدی باز وارد مذاکره شوند تا ان‌شاءالله سربلند از این مذاکرات بیرون آیند.
قاسمی- اصفهان
* ملت باغیرت ایران اسلامی از اینکه اقتدار و عزت اسلامی ایران مصون از هر گزندی است و مقاومت در منطقه ریشه گرفته هم به درگاه خداوند شکرگزار است و هم چنگ به ریسمان وحدت می‌زند ولی اینکه برخی اعلام می‌کنند به هر شکل جشن ملی می‌گیریم واقعا در مقابل زیاده‌خواهی حریف و گذشت ما از برخی دستاوردهای هسته‌ای و پیروزی یک طرفه استکبار چگونه می‌توان جشن ملی گرفت! و چرا باید با یک جشن صورت مسئله را عوض کنیم. واقعیت این است که مقاومت ملت ایران طی چندین سال انقلاب ثمرات درخشانی داشته است که برخی آن را در یکی دو سال اخیر نادیده گرفتند و بر طبل مذاکره کوبیدند.
طالعی
* تنها دستاورد مذاکرات برای کشورمان اثبات غیرقابل اعتماد بودن غرب به ویژه آمریکای جنایتکار است. ولی متاسفانه خوش‌بینی بیش از حد مسئولین تیم مذاکره کننده، غربی‌ها را به تصور مفید بودن تحریم‌ها سوق داد. به گونه‌ای که با هر بهانه جدید تحریم‌های سخت‌تر از گذشته را به کار گیرند.
فتاحی
* از کجا معلوم توقف تولید بنزین یورو 4 پالایشگاه شازند به علت انجام ندادن تعمیرات دوره‌ای در تابستان برنامه‌ریزی شده از طرف همان‌هایی نباشد که به بهانه‌های دروغ باعث توقف تولید بنزین پتروشیمی به منظور واردات بنزین  شدند.
2145---0912
* جنایت‌های آمریکا و اسرائيل در غزه، سوریه و عراق ثابت کرد خوی توحش در دنیای غرب نه تنها کاهش نیافته بلکه بیشتر هم شده است. ما هم در مذاکرات هسته‌ای با این گونه چهره‌های انسان نما مواجه هستیم پس می‌طلبد که کاملا هوشیار باشیم و اعتماد بی‌جا به آنان نکنیم.
8949---0912
* درود بر اندیشمند نیازشناس استاد حسن رحیم‌پور ازغدی که با منطق قوی خود پرچم‌دار فرهنگ انقلاب اسلامی در محافل علمی است. شایسته است که جوانان و حق‌جویان از اندیشه‌های مترقی ایشان بیش از پیش استفاده کنند. تلاش دشمن برای ترور این مرد اندیشمند نشان می‌دهد دشمنان زودتر از خودی‌ها به ارزش ذخیره‌های انقلاب پی‌برده‌اند.
3114---0912
وظیفه خود می‌بینیم بابت حساسیت ویژه‌ای که نمایندگان محترم مجلس به فرهنگ و وزارت علوم نشان می‌دهند و به افراد حاشیه‌دار در قضیه فتنه رای ندادند از طریق این ستون تشکر کنیم.
6835---0912 و 3306---0912 و  7639---0913 و 1192---0930
* بنده با آقای علی مطهری هم عقیده‌ام که تفکر داعش در ایران وجود دارد، چرا که نمونه این تفکر را در فتنه سال 88 دیدیم. مدعیان دروغین اصلاحات یعنی دوستان امروز آقای علی مطهری چون تحمل شکست در انتخابات را نداشتند نیمه‌پنهان خود را نشان دادند و با به راه انداختن آشوب به جان مردم و اموال عمومی افتادند و آن همه خسارت به کشور و نظام وارد کردند.
2731---0913
* به نظرم دولت عراق نه تنها باید اجازه ورود مشاوران نظامی و غیرنظامی آمریکا و اذنابش را به عراق ندهد. بلکه باید به صورت شبانه‌روزی سفارتخانه و پادگان‌های آمریکایی‌ها را زیرنظر داشته باشد زیرا تمام مقدمات آموزش و تسلیح تروریست‌ها در عراق توسط آمریکا فراهم شد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
7949---0936
* با سخنرانی محمد خاتمی درجمع گروهی موسوم به شورای فرهنگیان متوجه شدم دین‌داری مثل آب خوردن ساده است. دینی که در آن جهاد وجود ندارد. امر به معروف در آن دیده نمی‌شود و ذلت‌پذیری پذیرفته شده و پول گرفتن از ملک عبدالله و ملاقات با جورج سوروس صهیونیست‌ کار قبیحی نیست چنین دینی چه سختی دارد؟!
7345---0912
* آقای ترکان مشاور رئیس‌جمهور محترم آیا این همه پیشرفت را نمی بیند آیا متوجه این نیست که خون شهدای هسته‌ای پای درخت تعالی کشور ریخته شده است؟ به سوزاندن دل خانواده شهدای هسته‌ای خاتمه بدهید.
بنی‌هاشمی
* از وزارت بهداشت و نیروی انتظامی عاجزانه تقاضا داریم به خاطر حفظ سلامت جوانان این مرز و بوم هم که شده اقدامی جدی برای تعطیلی این سفره‌خانه‌های سنتی و قلیانها انجام دهند.
0703---0919
* جاده کویری تهران به جنوب که شریان حیاتی ارتباطی تهران به یزد، کرمان و بندرعباس است از سمت زواره به سمت جاده تهران 100 کیلومتر آن فاقد آسفالت است که با توجه به شروع فصل بارندگی نیاز به توجه مسئولان وزارت راه و شهرسازی دارد.
یک مسافر
* بیش از سه هفته است کمربندی قائم‌شهر به فیروزکوه به دلیل تعمیرات مسدود شده و مردم مجبورند از جاده انحرافی رفت و آمد کنند این امر برای مردم مشکل‌ساز شده است و ترافیک زیادی را به وجود آورده است. آزادسازی این مسیر نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.
کاسبی
* بیش از صدمرتبه پیام لغو آگهی تبلیغات برای اپراتور ایرانسل فرستاده‌ام آیا این قدر برای آنها منافع و درآمد دارد که به خواسته ما ترتیب‌اثر نمی‌دهند؟
1638---0938
پاسخ علی مطهری به پیام تلفنی یکی از خوانندگان
با اهدای سلام، در شماره پنجشنبه 29 آبان آن روزنامه در ستون کیهان و خوانندگان مطلبی درباره اینجانب درج شده بود به این صورت که «اگر گفته آقای مطهری را در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم که ماجرای فتنه مشیت الهی بود بپذیریم حضرت زینب هم نمی‌بایست پیام حضرت اباعبدالله را ابلاغ می‌کرد...» به اطلاع می‌رساند این جمله که «ماجرای فتنه مشیت الهی بود» در نطق اینجانب وجود نداشت و معلوم نیست خواننده محترم کیهان این جمله را از کجا آورده است. مطلبی که من گفتم چنین بود: «طوری سخن نگوییم که گویی اساسا در ایران کسی حق اظهار نظر ندارد و اندیشه جبر را ترویج کنیم که آنچه هست همان است که باید باشد و آنچه نیست همان است که نباید باشد، در واقع همان منطق حکومت اموی در مقابل حضرت زینب که یزید گفت آنچه پیش آمد اراده خدا بود.»