kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۰۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷

حضور فعالان فتنه در میان داوران سیزدهمین دوسالانه عکس ایران(اخبار ادبی و هنری)

سه نفر از اعضای هیئت داوران سیزدهمین دوسالانه عکس ایران کسانی هستند که در جریان فتنه ۸۸ و جشنواره‌های ضد ایرانی و ضد انقلابی فعال بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، انجمن عکاسان ایران با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و موزه‌ هنرهای معاصر، سیزدهمین دوسالانه عکس ایران را از اول بهمن امسال به مدت 20 روز در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌کند.
اوایل آبان سال جاری هم طی نشست خبری، اسامی هیئت داوری سیزدهمین دوسالانه عکس ایران اعلام شد که در این اسامی نام افرادی به چشم می‌خورد که وجهه و  اعتبار مالی و حرفه‌ای خود را با پرداختن به موضوعاتی همچون حجاب و در حصر بودن زن ایرانی، خفقان در جامعه ایران، براندازی نرم و اعتراضات خیابانی و شرکت در جشنواره‌های ضدایرانی و ضدانقلابی به دست آوردند.  پیش از این نیز معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد از افراد مسئله‌دار برای داوری در دو سالانه گرافیک ایران دعوت کرده بود.
قابل تأمل است که انجمن ملی عکس ایران به جای توجه به هنرمندان متعهد به انقلاب اسلامی ایران و همچنین عکاسان پیشکسوت، از عکاسانی که دارای چنین سوابقی هستند در جایگاه‌های مهم هنری استفاده می‌کند.