kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۰۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

برگزاری کنگره شخصیت، آثار و اندیشه‌های آیت‌الله آصفی در قم

کنگره بررسی شخصیت، آثار و اندیشه‌های آیت‌الله محمدمهدی آصفی پنج‌شنبه در سالن قدس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد.


به گزارش ایرنا از قم، در این همایش که با عنوان «اسوه زهد، جهاد و اجتهاد» برگزار شد شخصیت‌هایی همچون رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس جامعه المصطفی العالمیه و جمع کثیری از اساتید و اندیشمندان حوزوی حضور داشتند و پیام مراجع تقلید ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی نیز قرائت شد. دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) طی سخنانی در این همایش گفت: آیت‌الله محمد مهدی آصفی همواره در تبلیغ و ترویج ولایت فقیه فعال بوده است و این استاد برجسته حوزه علمیه عشق و ارادت فراوانی به رهبر معظم انقلاب دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری  با بیان اینکه آیت‌الله آصفی عارف روحانی واقعی به تمام معنای کلمه است، اظهار داشت: امروز آیت‌الله آصفی نماینده رهبر معظم انقلاب در نجف اشرف است و یکی از مسئولیت‌های بزرگ وی عضویت در شورای انقلاب عراق بوده است که از سوی حضرت امام خمینی(ره) قرار داده شده بود.
وی افزود: آیت‌الله آصفی با داشتن مسئولیت‌های مختلف دارای یک سادگی است و با این که اقتضای مسئولیت‌های او این بود که با حفاظت و حراست زندگی کند هیچ کدام را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.
وی گفت: محبت رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله آصفی بسیار زیاد است و بعد از سقوط صدام، رهبری ایران آیت‌الله آصفی را نماینده خود در نجف قرار دادند و آیت‌الله آصفی بدون هیچ شرطی این نمایندگی را پذیرفت.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: نقش آیت‌الله آصفی در وضعیت سیاسی کشور عراق از گذشته تاکنون برجسته بوده است و او همواره وارد میدان‌های سیاسی چون تشکیل حزب شده و با سیاست با دولت‌های بعثی و توده‌ای مبارزه کرده است.
در پایان این کنگره پس از تجلیل از آیت‌الله آصفی 31 جلد از آثار این استاد برجسته حوزه همزمان رونمایی شد.
تدوین و تصحیح مجموعه آثار عربی تحت عنوان موسوعه الاصفی، تدوین و تصحیح جدید ترجمه برخی آثار مهم آیت‌الله آصفی چون مبانی نظری حکومت اسلامی و همچنین انتشار مقالات فارسی وی از مهم‌ترین آثاری بودند که رونمایی شد.
آیت‌الله محمد مهدی آصفی در سال 1316 هجری شمسی گرچه در نجف چشم به جهان گشود اما اصالتاً اهل بروجرد است، و از وی 200 اثر مکتوب به یادگار مانده است.
آیت‌الله آصفی هم اکنون در شهر نجف ساکن است.