kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۰۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

حوادث کوتاه از کشور

   
 مصرف الکل منجر به قتل شد
سلماس- خبرنگار کیهان: مصرف الکل و نیز اختلاف شدید مالی باعث کشته شدن یک مادر 49 ساله و دختر 8 ساله وی، توسط پسرش شد.
سرهنگ حسین رمزی رئیس پلیس سلماس گفت: پسر 30 ساله این زن به هنگام قتل‌ها مشروب الکلی مصرف کرده بود.
وی یادآور شد: این فرد با ورود به منزل مادر خود، وی را با چاقو از ناحیه مچ دست و گردن مجروح و سپس خواهر 8 ساله خود را خفه کرد.
قاتل 12 ساعت پس از جنایت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
مرگ در آسانسور
تبریز - خبرنگار کیهان: زن 54 ساله در آسانسوری در 17 شهریور تبریز جان باخت.
به گزارش اورژانس آذربایجان شرقی، این زن در داخل آسانسور بین دیوار و آسانسور در حال حرکت،‌ مانده و جان خود را از دست داد.
تصادف 2 خودرو
کرمانشاه - واحد مرکزی خبر: بر اثر برخورد کامیون با مینی‌بوس در محور سنقر - همدان یک نفر کشته و 19 نفر زخمی شدند.
فرمانده پلیس راههای کرمانشاه گفت: این سانحه پنجشنبه شب و به علت از دست دادن کنترل مینی‌بوس و تجاوز به مسیر عکس رخ داد.
سرهنگ محمد مرادی با وخیم اعلام کردن حال یک نفر دیگر از مصدومان افزود: مصدومان حادثه به بیمارستان امام‌خمینی(ره) سنقر منتقل شدند.
دستگیری قاتل نامادری
بابل - خبرنگار کیهان: در پی قتل زنی 48 ساله به هویت «ه-ه» در منزل مسکونی خود در روستای ورزیکلای آخوندی شهرستان بابل، ماموران انتظامی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و پس از چند روز تحقیقات پلیسی اطلاعاتی، فردی 51 ساله به هویت «ا-ب» را به اتهام قتل نامادری خود دستگیر کردند.
وی پس از اعتراف به بزه انتسابی تحویل مراجع قضایی شد.
واژگونی خودرو آتش‌نشانی
مشهد - ایرنا: کارشناس مسئول حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واژگونی خودرو آتش‌نشانی در جاده کلات - مشهد 7 آتش‌نشان را مجروح و روانه بیمارستان کرد.
شهرام طاهرزاده افزود: این حادثه عصر روز پنجشنبه در جاده کلات - مشهد رخ داد.
وی خاطرنشان کرد: مجروحان این حادثه  که همگی سرنشینان خودرو آتش‌نشانی بودند توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 به مراکز درمانی انتقال یافتند.
مرگ جوان در کانال آب
مشهد - ایرنا: مدیر حوزه 2 سازمان آتش‌نشانی مشهد از مرگ جوان مشهدی در کانال آب خبر داد.
مجید شادی‌ روز پنجشنبه گفت: این حادثه حوالی ساعت 6و30 دقیقه امروز به ستاد فرماندهی اعلام شد و بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه 8 به محل حادثه واقع در منطقه گلشهر اعزام شدند.
وی با بیان اینکه این جوان به علت نامعلومی جان خود را در کانال آب از دست داده بود،‌ افزود: جسد وی توسط ماموران سازمان از کانال به بیرون منتقل و برای کشف دلیل مرگ تحویل عوامل نیروی انتظامی شد.
اعدام در ملأ عام
قائمشهر - خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب قائمشهر از اجرای حکم اعدام یک تبهکار در ملأ عام در این شهرستان خبر داد.حسین عشقی افزود: متهم به هویت «ع.م» به جرایم متعددی همچون زنای به عنف،‌زنای محصنه، نگهداری سلاح‌های جنگی و آلات قتال محکوم به اعدام شد و این حکم پس از طی مراحل قانونی ساعت 6و30 دقیقه صبح روز پنجشنبه در قائمشهر به اجرا درآمد.
دستگیری زمین‌خوار میلیاردی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان ارومیه مبنی بر تصرف غیر قانونی زمین‌های متعلق به اراضی ملی توسط فردی سودجو بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
یحیی شرفی افزود: با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد فرد مذکور 5 هزار متر مربع از اراضی ملی را به ارزش 20 میلیارد ریال تصاحب کرده است.وی ادامه داد: با مشخص شدن این امر متهم دستگیر و در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی معترف شد.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان ساخت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.
توقیف محموله اسباب‌بازی قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری صبح دیروز گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر حمل کالای قاچاق از یکی از بنادر جنوبی به مقصد تهران موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
سرهنگ یاری افزود: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی موفق شدند در بازرسی از یک دستگاه خودرو کامیون، 30 هزار و 600 بسته اسباب‌بازی مکانیزه خارجی را کشف کنند.
وی در این باره اظهار داشت: این محموله فاقد هرگونه مدارک مثبت گمرکی بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است و طبق ارزیابی کارشناسان ارزش اقلام کشف شده 5 میلیارد و 320 میلیون ریال اعلام شده است.
دستگیری 4 قاچاقچی
مشهد- ایرنا: فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در پی اخبار واصله به این هنگ مرزی مبنی بر ورود مواد مخدر توسط قاچاقچیان مسلح موضوع در دستور کار عملیاتی مرزبانان قرار گرفت.
سرتیپ دوم پاسدار محمد کاظم تقوی افزود: مرزبانان در مبادی ورودی احتمالی قاچاقچیان کمین کرده و به محض ورود به آنان درگیر شده و با آتش پرحجم خود بر این عملیات مسلط شدند.
به گفته وی در این عملیات 4 قاچاقچی مسلح دستگیر و 41 کیلوگرم تریاک به همراه دو قبضه سلاح شکاری و مهمات و تجهیزات فنی از آنها کشف و ضبط شد.
جاسازی تریاک در ایربگ
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید مدنی استان یزد هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری «رانا» که از مسیر بندرعباس عازم تهران بود مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی به پارکینگ منتقل کردند.
سرهنگ ستوده‌نیا افزود: در بازرسی انجام شده از این خودرو 24 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک به صورت جاساز از داخل ایربگ روی داشبورد کشف شد.وی در پایان از دستگیری 3 متهم در این زمینه خبر داد.
فروپاشی باند قاچاق سوخت
قائمشهر-خبرنگارکیهان: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران- منطقه‌ساری، از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند قاچاق سوخت توسط بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه قائمشهر خبر داد.حسینعلی طالبی گفت: در این عملیات 3 تن از عناصر اصلی این باند دستگیر شدند و 3 دستگاه کامیون باری، کامیونت و وانت دارای مخازن غیرمجاز سوخت توقیف شد.
گازوئیل قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم غرب استان تهران از کشف بیش از 34 هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.
سرهنگ، جعفر علیزاده گفت: ماموران گشت یگان امداد، حین گشت‌زنی در محورهای اصلی، اتوبان تهران- ساوه به یک دستگاه خودرو سنگین مشکوک شده و به راننده آن دستور ایست دادند.وی افزود: ماموران انتظامی خودرو را متوقف و در بازرسی از آن 34 هزار و 843 لیتر گازوئیل قاچاق کشف و راننده آن به نام «الف-غ» را دستگیر کردند.
به گفته علیزاده، قاچاقچی دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.