kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز


* دولت مستکبر آمریکا با سیاست‌های غلط و نادرست و مداخله‌جویانه خود در کشورهای منطقه با توجه به استقبال سرد مردم کشورش در انتخابات کنگره کاملاً در موضع ضعف و انفعال به سر می‌برد. دستگاه دیپلماسی کشورمان باید از این موقعیت به دست آمده بهره برده و در مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 از موضع قدرت در برابر فشارها و تهدیدات غرب بایستد و از خطوط قرمز که منافع و حقوق ملت ایران است دفاع نماید و ذره‌ای عقب‌نشینی نکند. نباید گذاشت مقامات آمریکایی نقطه ضعف خود یعنی شکست در کنگره را نقطه قوت جلوه دهند.
علی‌نژاد
* قطعاً وزیر محترم امور خارجه و تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان از قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین و غزه، سوریه، عراق، بحرین و... با سلاح‌های آمریکایی خبر دارند و می‌دانند که اوباما و کری و اذنابشان گرگ‌های درنده‌ای هستند که نه عاطفه‌ای دارند و نه بویی از انسانیت برده‌اند. پس باید هوشیارتر از قبل بدون دادن باج با این گرگ‌صفت‌های خبیث مذاکره نمایند.
5269---0913
* دسیسه اخیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی در قدس اشغالی و سرکوب مردم مظلوم کرانه ‌باختری، بی‌ارتباط با شکست داعشی‌ها در سوریه و خاصه در عراق نیست. تلاش آمریکای جنایتکار برای حضور نظامی در عراق هم فقط به منظور تفرقه در بین گروه‌های عراقی است. تسلیح تروریست‌های تکفیری در سوریه و مبارزه با آنها در عراق سؤال برانگیز است. همه تکفیری‌ها ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها هستند و در کل نباید از توطئه استکبار در شکست‌های پی‌درپی در منطقه در امان بود. آنها هیچگاه دلشان به حال مسلمین نسوخته و نخواهد سوخت. بنازم به قدرت سردار رشید اسلام سرلشکر سلیمانی که علاوه بر حضور در کنار مردم عراق و هدایت منطقه جنگی، یک تنه کار هزاران ارتشی را انجام می‌دهد و اینها بیانگر عجز نیروهای استکبار در مقابل اراده سربازان و افسران انقلاب اسلامی است.
طالعی
* جای بسی نومیدی از دولت تدبیر و امید است که مشاور عالی وزیر امور خارجه کشورمان آقای علی‌ خرم در جهت کسب اعتماد آمریکایی‌ها تلویحاً پیشنهاد حذف روز مبارزه با استکبار جهانی را می‌دهد. چنین سخنانی تاکنون بیشتر از زبان نمایندگان کنگره آمریکا جاری شده است نه مسئولین کشورمان. این اظهارات خلاف رویه استکبارستیزی امام راحل(ره) است که می‌فرماید: آمریکا شیطان بزرگ است، هر چه فریاد دارید سر آمریکا بکشید، ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم.... نمی‌دانم امثال آقای خرم اگر چشم بصیرت ندارند چشم سر هم ندارند که خیانت بی‌شمار آمریکای جنایتکار را در اقصی نقاط عالم ببینند!
محمدرضا فخرالساعه- جانباز و علیمردانی
* در اخبار آمده بود آمریکا 1500 مشاور مستشار با هدف آموزش به عراق فرستاده است! دولت عراق باید هوشیار باشد که آمریکایی‌ها فقط در جهت اهداف خود کار کرده و تروریست‌ها را شارژ می‌کنند و این یک برنامه درازمدت است.آیا آنها درصدد شناسایی نیروهای مؤمن معتقد عراقی نیستند؟ دولت عراق باید درصدد کاهش حضور جنایتکاران غربی باشد.
یک شهروند
* آیا تاکنون هیچ فکر کرده‌اید که پیشرفت‌های برخی از کشورهای غربی به ویژه آمریکا به خاطر جذب دانشمندان غیربومی مخصوصا کشورهای مسلمان‌نشین منطقه و خاورمیانه بوده که به هر قیمتی آنها را جذب کردند. ما باید خودمان از وجود چنین اندیشمندانی در کشور بهره ببریم. چرا یک مسئول در جمهوری اسلامی پیشرفت‌های صنعتی کشور را مورد تمسخر قرار می‌دهد؟
سرابی
*نسل اول اصلاحات چه گلی بر سر این کشور و مردم زده که به فکر راه‌اندازی تشکیلات جدید در پوشش نسل دوم این جریان افتاده‌اند. اگر مدعیان اصلاحات هدفشان خدمت به مردم و اصلاحات بود که نباید توسط مردم کنار زده می‌شدند و به حاشیه می‌رفتند. غرض اینکه مشکل این جریان را باید از ریشه درست کرد.
8531---0913
* سیما در جذب اسپانسر رویه افراط را در پیش گرفته است. در آگهی تبلیغی مربوط به نمایشگاه یافت‌آباد که در برنامه کودک پخش شد، اتاق‌های مجلل کودک را به‌عنوان نیاز غیرقابل انکار در زندگی امروزی برشمرد! آیا پخش این قبیل آگهی در این شرایط اقتصادی و در حالی که مردم در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند، صحیح است؟ آیا ترویج سبک زندگی اسلامی این است؟
9020---0912
* خواهش می‌کنم وزیر بهداشت که هر شب در رسانه ملی از طرح تحول سلامت داد سخن می‌گویند پاسخگو باشند. وقتی به مطب پزشک می‌رویم با ویزیت 30 هزار تومانی مواجه می‌شویم، داروخانه می‌رویم، داروها را آزاد حساب می‌کنند، آزمایش می‌دهیم، یک ریال را بیمه نمی‌دهد. این دفترچه‌های بیمه به چه دردی می‌خورد؟
0993---0912
* چندی پیش دخترم بعد از عمل جراحی آپاندیس دچار خونریزی شد برای پی‌بردن به علت آن نیاز بود سونوگرافی شود ولی در هیچ کدام از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی شهرستان قزوین این کار صورت نگرفت و گفتند تا صبح شنبه باید صبر کنید. می‌خواستم این وضعیت درمان را در این شهرستان به اطلاع مقامات به ویژه آقای رئيس‌جمهور برسانید.
6551---0912
* مدت 7 ماه از سال گذشته هنوز مستمری جانبازان افزایش پیدا نکرده است. در حالی که در دولت گذشته این افزایش را در همان ابتدای سال انجام می‌دادند و منتی هم بر سر جانبازان نمی‌گذاشتند.
9245---0919
* بابت جریمه 50 هزار تومانی به پلیس راهنمایی و رانندگی اعتراض کردم که خط ممتد و تابلو سبقت ممنوع وجود ندارد و این جریمه منصفانه نیست خیلی راحت از خود سلب مسئولیت کرد و راهداری را مقصر دانستند.
7753---0916
* سازمان آب و فاضلاب مشهد چند چاه آب بین کانال زرکش و راه اسماعیل‌آباد را که 60 سال است آب زیرزمینی شیرین مشهد را می‌مکد مسدود کند. اکثر کشاورزی خراسان دیم‌کاری است و با بحران آب روبرو هستیم چرا باید آب شیرین این استان در خدمت افراد معدودی باشد؟
5749---0937
* برای ما اهالی چالوس گل آلود بودن آب رودخانه چالوس تقریبا در تمامی ایام سال جداً سؤال برانگیز است که آیا متولیان امر نظیر محیط زیست و سازمان جنگل‌ها کمترین نظارتی بر عملکرد معادن شن و ماسه در منطقه نوشهر و چالوس دارند؟
حامد عبداللهی