kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰

کتاب «سنجش ایدئولوژی مدرن» از سوی کیهان منتشر می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

کتاب «سنجش ایدئولوژی مدرن» نوشته شهریار زرشناس توسط انتشارات کیهان منتشر می‌شود.

 

این کتاب که هم‌اکنون در قالب سلسله مقالاتی در صفحه پاورقی روزنامه کیهان منتشر  می‌شود، طی روزهای آینده وارد بازار کتاب خواهد شد.
در این کتاب که به قلم شهريار زرشناس عضو هيئت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به تحریر درآمده، نويسنده کوشيده است پرده از تزویر مکاتبي چون ليبراليسم، مارکسيسم، کمونيسم و ... بردارد و ضمن بررسي ديدگاه‌هاي فکري مختلف در دوران مدرن به اين فريب رايج نزد جوامع دانشگاهي مبني بر علمي خواندن چنين مکاتبي پايان دهد.
 شهريار زرشناس پيش از اين آثار متعددي در زمينه مدرنيته و غرب‌شناسي منتشر کرده است و اين بار دفتر پژوهش‌هاي موسسه کيهان قصد دارد اثر جديد او را در قالب جلد پنجاه و دوم از مجموعه «نيمه پنهان» تحت عنوان «سنجش ايدئولوژي‌هاي مدرن» به زودي روانه بازار نشر کند. این کتاب اواخر هفته آینده منتشر خواهد شد.
همچنین کتاب‌های «ماه هزار تکه» و «رد پای روباه» نیز از دیگر محصولات جدید انتشارات کیهان هستند که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده‌اند. کتاب «رد پای روباه» نوشته پروین نخعی‌مقدم، روایتی مستند از زندگی «آنه لمبتون» جاسوس کهنه‌کار سرویس اطلاعاتی انگلستان (MI6) است که در پوشش شرق‌شناسی و تاریخ‌نگاری به فعالیت علیه ایران می‌پرداخت. کتاب «ماه هزار تکه» هم به قلم پروین نخعی مقدم با زبان ادبیات به روایت زندگی فرزند اسلام؛ شهید «محمدعلی رجایی» نخستین رئيس‌جمهور ایران اسلامی پرداخته است.