kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
در رونمایی از مجموعه کتاب‌های آموزشی مداحی مطرح شد

ارضی: مداح اهل بیت(ع) باید مراقب زندگی‌اش باشد(اخبار ادبی و هنری)

همزمان با روز هفتم شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و با حضور شخصیت‌های فرهنگی، پیرغلامان و اندیشمندان مجموعه کتب آموزشی تخصصی مداحی دیروز دوشنبه 19 آبان در تالار همایش‌های صدا و سیما رونمایی شد.


حاج منصور ارضی در این مراسم گفت: ما به جای اینکه بحث آسیب‌شناسی را مطرح کنیم تا مستمسک یک عده نااهل قرار گیرد با همکاری و مشورت حوزه‌های علمیه این مجموعه کتاب‌ها را آماده کردیم و امروز به کمک و حمایت دوستان و تذکرات شما بیش از همه احتیاج داریم.
وی افزود: اگر چنانچه دنبال آسیب هستیم اولین آسیب خود من هستم، اما اگر دنبال احیای نهضت هستیم همه باید کمک کنیم زیرا نواقص زیاد است. ما تلاش کرده‌ایم در این مجموعه به بخشی از آنها بپردازیم.
ارضی یادآور شد: آنهایی که فقط به دنبال آسیب‌شناسی هستند بدانند که به هر حال همه مداحان حلال و حرام می‌دانند و مطیع هستند. مداح باید مراقب زندگی‌اش باشد و جانفشانی کند. البته من دو سالی است که ساکت هستم و کاری ندارم و گیر هم نمی‌دهم.
وی با تاکید بر اینکه حضرت آقا جهانی فکر می‌کنند و ما باید مطیع فرمایشات ایشان باشیم، گفت: امروز عده‌ای به دنبال طرح مباحث آسیب‌شناسی آن هم 10 روز محرم هستند و بعد از 10 روز آسیب‌شناسی‌شان تمام می‌شود، در حالی که ما یک عمر با این دستگاه کار داریم و از نظر علما و بزرگان بهره می‌بریم.
ارضی گفت: ما باید یک کرسی در حوزه علمیه داشته باشیم تا کمک کند این راه را ادامه دهیم و کارشناس تربیت کنیم تا خود مداحان ما کارشناس و سخنران باشند.
در ادامه این برنامه حاج سعید حدادیان طی سخنانی گفت: امروز با عرضه این کتاب‌ها می‌توان گفت جریان حرکت مداحی انقلابی در کشور رو به تعالی بوده و خواهد بود. امیدواریم بتوانیم از محضر مقام معظم رهبری استفاده کنیم و نظرات و رهنمودهای ایشان را  مغتنم بدانیم.
این مداح برجسته اهل بیت(ع) همچنین با ارائه پیشنهاد خود به محققان و پژوهشگران گفت: باید یک دوره بازخوانی و بازنگری، بازآفرینی و نوآفرینی در هدایت‌ها و محبت‌هایی که مقام معظم رهبری به دستگاه سید الشهدا و ستایشگران اهل بیت‌(ع) داشتند، انجام شود.