kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰

ارج‌نامه آیت‌الله تسخیری رونمایی شد

مراسم رونمایی ارج نامه آیت‌الله تسخیری طی مراسمی با حضور جمعی از شخصیت ها روز گذشته در مجتمع امام خمینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.


ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم گفت: بنده توفیق ماموریت‌ به چند کشور را داشته‌ام و در محضر استاد تسخیری قرار گرفتم. ما همیشه در مجامع بین المللی از نام آیت الله تسخیری برای ورود به محافل به نفع خودمان استفاده کرده‌ایم.
نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری هم در این مراسم با اشاره به شخصیت آیت الله تسخیری اظهار داشت: ما نیازمند این الگو‌های زنده و ارزشمند برای معرفی به دنیا هستیم
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: آیت الله تسخیری همانند شهید بهشتی مجسمه جاذبه بوده و به همه توصیه می‌کرده که جاذبه حداکثری داشته باشیم و دافعه حداقلی.
وی افزود: ایشان یک شخصیت خستگی‌ناپذیر و در عین حال فعال و پر تلاش در حوزه‌های ادیان و ارتباطات داشته. از ایشان به عنوان یک اسوه استفاده کرده و راهی را که رفته‌اند  ادامه دهیم. آیت الله تسخیری در مراسم رونمایی از ارج‌نامه خویش اظهار داشت: فعالیت‌های تقریبی قبل و بعد از انقلاب به هیچ وجه قابل قیاس نیست. انقلاب اسلامی پس از پیروزی افق عظیمی برای فعالیت‌های جهانی گشود.
وی تصریح کرد: انقلاب ما را از نو زنده کرد و یک افق عظیم پیش روی ما گشود. وقتی انقلاب مطرح و پیروز شد، ما متوجه شدیم که به جای داشتن یک فانوس به یک آفتاب درخشنده رسیده‌ایم.
آیت الله تسخیری افزود: به برکت انقلاب ده سازمان بین المللی تأسیس شده و ما در تمامی سازمان‌ها عضو شورای مرکزی بودیم و نقش مؤثری داشته‌ایم در این کنفرانس‌ها از تمام شخصیت‌های جهانی اسلام حضور دارند و بیش از ۸۵۰ اجلاس رسمی بنده به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در آن شرکت داشتم امیدوارم دبیر کل جدید تقریب مذاهب بتواند از این ارتباطات به بهترین وجه استفاده کند.  
در پایان این مراسم از جنتی وزیر ارشاد، ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آشنا مشاور فرهنگی ریاست جمهوری دعوت شد که هدایای تهیه شده را به آیت الله تسخیری تقدیم کنند.