kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

برگزاری برنامه‌های فرهنگی نوروزی و رمضانی در ۲۰ هزار گلزار شهدا(اخبار ادبی و هنری)

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری برای سال تحویل و شب‌های قدر در ۲۰ هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود.

 


مهدی متین‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا بیان کرد: گلزار شهدا یکی از اماکن متبرک است که هر ساله مردم برای تحویل سال نو و شب‌های قدر به آنجا می‌روند به همین دلیل متولیان بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال گذشته برای حضور مردم و برگزاری برنامه‌ها و تولیدات متنوع در این محیط تمهیداتی را در نظر گرفته‌اند.
وی افزود: متولیان بنیاد شهید از سال گذشته گلزارهای شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام را به عنوان مراکز فرهنگی و به نام «امام‌زادگان عشق» برای برگزاری مراسم مذهبی و معنوی در نظر گرفتند امسال هم این مراسم با قدرت در گلزارهای شهدا برپا می‌شود و ما در خدمت مردم هستیم.
متین‌پور گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌ای با عنوان «گلشن وحی» شامل جزءخوانی و تلاوت قرآن به یاد شهدا و در شب‌های لیالی قدر مراسم معنوی در گلزارهای شهدا برگزار می‌شود.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ حسینیه در خانه‌های شهدا وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌های شهدا قسمتی از خانه را که شهید زندگی می‌کرده به حسینیه تبدیل کرده‌اند. در ماه مبارک رمضان برنامه «گلشن وحی» توسط خانواده شهدا در این حسینیه‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برنامه‌هایی هم از سوی تشکل‌های ایثارگری و مردم برای تحویل سال نو، ماه رمضان و پویش‌هایی نظیر تبریک سال نو به خانواده شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود که ما با آنها همکاری می‌کنیم.
متین‌پور تصریح کرد: مجموعه‌های مختلف نظیر انجمن‌های اسلامی، دانش‌آموزی، دانشجویی، بسیج و دستگاه‌های دولتی در ایام نوروز به ما اعلام می‌کنند که می‌خواهند به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران بروند ما هم هماهنگی‌های لازم با خانواده‌های مورد نظر را انجام می‌دهیم.