kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

نماوا در مسیر کوروش کمپانی قرار گرفته است؟(اخبار ادبی و هنری)

اخیرا پیامکی از سوی سکوی نماوا با مضمون «با نماوا هم فیلم ببین و هم سود بگیر!» به کاربرانش ارسال شده است: طرح تأمین مالی سریالی‌های نوروزی سکوی نماوا از طریق سکوی تأمین مالی «هم آشنا» با 36 درصد برآورد سود سالیانه معاف از مالیات. 

 


در این طرح نماوا هر فردی با سپرده یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی می‌تواند در سریال‌های تولید شده اخیر نماوا مشارکت مالی داشته باشد و به سود 36 درصد دست پیدا کند در حالی‌که بر اساس مصوبات بانک مرکزی بانک‌ها در حال حاضر بیش از بیست درصد نمی‌توانند به مشتریان سود واگذار کنند. نکته حائز اهمیت این است که سکو در محصول آماده شده فراخوان سرمایه‌گذاری و اعطای سود می‌دهد و این مسئله بسیار شائبه برانگیز است. 
نکته مهم‌تر این است که نماوا در میان سکو‌ها، سکوی بسیار کم بیننده‌ای است و تولیدات اخیرش نتوانسته مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد و متقابلاً حامیان اقتصادی مهم نیز تمایلی چندانی به دادن آگهی‌‌های بازرگانی به این سکو ندارند. در چنین شرایطی چگونه این سکو می‌تواند سودی بیش از بانک‌های کشور به مشتریانش اعطا کند. آیا ساترا برای این حرکت اقتصادی نماوا مجوزهای لازم را صادر کرده است؟ آیا قرار است سپرده‌گذاران در این طرح به سرنوشت مشتریان کوروش کمپانی تبدیل شوند؟ آیا مشارکت و سپرده‌گذاری در اثر تولید شده نیاز به بازنگری شرعی ندارد؟ آیا بازیگران و چهره‌‌های حاضر در آثار این سکو در جریان این سهام فروشی هستند؟به فرض اجرائی بودن این پرداخت سود تضمینی آیا این اقدام ربا محسوب نمی‌شود؟