kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
همزمان با ایام عزاداری سالار شهیدان

پیکر ده‌ها شهید گمنام در شهرهای کشور تشییع شد

در ایام عزاداری سالار شهیدان پیکر ده‌ها شهید و یک جانباز دوران دفاع مقدس در شهرهای مختلف کشور تشییع شدند.

سرویس شهرستان‌ها-

به گزارش خبرنگار کیهان از برازجان، پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس دو شبانه‌روز میهمان مردم برازجان بود. آنان با برپایی مراسم سوگواری و سینه‌زنی از این شهدا استقبال کردند. پیکر دو آلاله گمنام برای خاکسپاری به شهر کلمه در جنوب برازجان انتقال داده شد. در مسیر حرکت پیکرهای این شهیدان مردم به استقبال می‌آمدند و با ذکر فاتحه و قرآن آنها را همراهی و بدرقه می‌کردند و سرانجام پیکر این شهیدان در شهر کلمه به خاک سپرده شد. یکی از این شهدا 25 ساله و در عملیات خیبر و دیگری 30 ساله در عملیات بدر به شهادت رسیده‌اند.
از سوی دیگر خبرگزاری‌ها گزارش دادند مردم شیراز پیکر مهدی اسماعیلی جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس را تشییع و در گلزار شهدای مهدی‌آباد قصرالدشت شیراز دفن کردند. شهید اسماعیلی در سال 1362 در منطقه عملیاتی غرب کشور به درجه جانبازی نائل آمده بود. پیکر دو شهید گمنام در مهریز یزد از محل سابق سپاه در این شهر تشییع و در دانشگاه آزاد مهریز دفن شدند. همچنین پیکر پاک شهیدان حسین کفاشیان و بهرام عباس‌نژاد با حضور گسترده مردم مراغه و هیئت‌های مذهبی این شهرستان در زادگاهشان مراغه تشییع و به خاک سپرده شدند. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مراغه گفت: پیکر فرمانده گردان امیرالمومنین لشکر عاشورا شهید حسین کفاشیان و دانش‌آموز شهید بهرام عباس‌نژاد پس از 26 سال در زادگاهشان مراغه آرام گرفتند.
شهید حسین کفاشیان در روز 24 خرداد 67 پس از 22 ماه حضور در جبهه شهید شد. شهید بهرام عباس‌نژاد نیز در سن 18 سالگی در تاریخ 24 خرداد 67 در عملیات بیت‌المقدس3 و در ارتفاعات ماووت به درجه رفیع شهادت نائل شد.
کاروان 45 نفره شهدای گمنام  تازه تفحص شده پنجشنبه وارد ارومیه شد و مردم این شهر آنان را از میدان دفاع مقدس تا مصلای ارومیه تشییع کردند. پیکر این شهدا که در عملیات والفجر 2 و 4 کربلای 7 و 4 قادر و نصر به درجه شهادت نائل آمده‌اند به تازگی در مناطق اقلیم کردستان عراق پیدا شده‌اند. کاروان شهدای گمنام دیروز با بدرقه مردم ارومیه راهی تبریز شد و از آنجا به زنجان انتقال خواهد یافت تا در روز یکشنبه (فردا) میهمان مردم شهر زنجان شود. قرار است مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در کنار کاروان شهدای گمنام برگزار شود. از سوی دیگر مردم قم پس از اقامه نماز جمعه در این شهر پیکر 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و 4طلبه شهید پاکستانی مدافع حرم حضرت زینب(س) را تشییع کردند. آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی بر پیکر این شهدا نماز اقامه کرد.
قرار است پیکر یکی از شهدای گمنام در اداره اطلاعات استان قم به خاک سپرده شود. پیکر دو شهید دیگر از تقاطع بلوار بهار تا دانشگاه دارالحدیث تشییع خواهند شد. پیکر 4 شهید پاکستانی هم در قطعه شهدای بین‌الملل بهشت معصومه(س) قم به خاک سپرده می‌شوند. در همین حال فرمانده کمیته تحقیق و تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از ورود پیکرهای پاک و مطهر 70 شهید گمنام دیگر دوران دفاع مقدس به کشور در 23 آبان جاری خبر داد. سرتیپ پاسدار «سیدمحمد باقرزاده» گفت: محل ورود این شهدای گرانقدر مرز شلمچه در استان خوزستان است.
وی اضافه کرد: پیکرهای پاک این شهدا در مناطق عملیاتی «فاو» و «مجنون»، «شرق دجله» و «العماره» پیدا شده است.