kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* وقتی به سیر زندگی مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی و رحلت و تشییع عظیم آن بزرگوار و نماز خواندن نایب بر حق امام‌زمان(عج) بر پیکرش فکر می‌کنم، به خودم می‌گویم واقعا این نوع زندگی با چنین سرانجامی جای افتخار دارد و سعادت بزرگی است.
9912---0911
* فکر می‌کنم این اجازه را نداریم که برای توجیه مذاکرات بی‌نتیجه خویش در پرونده هسته‌ای با غربی‌ها از سیره زندگی سیدالشهداء هزینه کنیم که زندگی با ظالمین را جز ننگ نمی‌دانستند.
8818---0913
* اگر مذاکره امام‌حسین(ع) با دشمن (ابن سعد) برای جلوگیری از جنگ صحت داشته باشد بیانگر این حقیقت است که این مذاکره نتیجه‌بخش نبود چون به دنبال آن، دشمن آن جنایات بزرگ را انجام داد. بنابراین پیشنهاد امام‌حسین(ع) درباره عبور ایشان از آن منطقه تنها اتمام حجت با تاریخ بوده است نه مذاکره به اصطلاح برد برد!
4789---0912
* آقای رئیس‌جمهور یک نشانه توبه از سران فتنه و عذرخواهی آنان را نشان بدهد سپس صحبت از پذیرفتن توبه حر توسط امام‌حسین(ع) بکند.
گل‌محمد نورایی
* اقدام ناجوانمردانه اسیدپاشی در اصفهان به شدت سوژه خبری و تحلیلی بنگاه‌های خبرپراکنی خارجی قرار گرفته که مرتب با انعکاس دیدگاه‌های افراد معلوم‌الحال سعی دارند مجلس را در ارتباط با طرح امر به معروف و نهی از منکر تحت فشار بگذارند.
6091---0915
* همزمانی اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان با طرح در حال تصویب امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی اتفاقی نمی‌تواند باشد. باید این دسیسه فتنه‌گران انگلیسی برای مردم بیشتر روشن شود.
2145---0912
* ای کاش رئیس‌جمهور محترم در سفر هفته گذشته به زنجان به سخنان معلمین و دانشجویان هم‌ گوش می‌کردند. جلسه به نام نخبگان برگزار ولی متاسفانه اکثرا کادر آموزش و پرورش، کارکنان استانداری و برخی نهادها بودند. از احزاب هم تنها اعضای حزب غیرقانونی و منحل شده مشارکت شرکت داشت. نمی‌دانم شما و همراهانتان نخبگان را دیدید؟ جلسه یکطرفه برگزار گردید و نخبه‌ای اگر حضور داشت فرصت ارائه بیان نقطه نظراتش را نیافت.  چرا؟
6460---0936
* کسانی که هر از چندگاه در انتقاد از حصر سران فتنه موضع‌گیری می‌کنند از سر دلسوزی نیست. آنان دوست دارند از این موضوع به عنوان جنگ روانی علیه نظام بهره ببرند. اگر واقعا دلسوز بودند به جای صحبت از رفع حصر سران فتنه را توصیه به عذرخواهی از ملت می‌کردند.
3104---0912
* پیشنهاد می‌شود حال که آقای ابوطالبی نماینده معرفی شده توسط دولت راستگویان به سازمان ملل همچنان نتوانسته است ویزای ورود به آمریکا را بگیرد به عنوان رئیس کار گروه بازگشت اعتبار به پاسپورت‌های ایرانیان معرفی شود.
2731---0913
* مردم منتظرند که مدعی‌العموم نسبت به دروغ بزرگی که هم باعث تشویش اذهان عمومی گردیده و مردم را نگران کرده و هم اعتبار تولید ملی را خدشه‌دار کرده و هم مسئولان قبلی و مهندسین و دست‌اندرکار تولید بنزین داخلی را مورد اهانت قرار داده اقدامی بکند.
4218---0912
* چرا نیروی انتظامی با تجمعات غیرقانونی علیه تصویب طرح حمایت از امر به معروف و نهی از منکر - که در مجلس در حال تصویب شدن است - برخورد نکرد؟ اگر همین حرکت را نیروهای متدین به صورت خودجوش برای مقابله با مفاسد اجتماعی و احیای ارزش‌های دینی داشتند، نیروی انتظامی همانند آن تجمع غیرقانونی رفتار می‌کرد؟
چوبدار
* دولت از چند و چون مذاکرات هسته‌ای اطلاع‌رسانی نمی‌کند. چرا باید اخبار هسته‌ای را  فقط رسانه‌های دشمن منتشر کنند؟
8447---0910
*در اخبار آمده بود قطار گردشگری آمریکا و 12 کشور اروپایی به ایران وارد می‌شوند. براساس تجربه‌های گذشته من‌بعد باید مواظب بود که با خودشان جاسوس به عنوان سوغاتی نیاورند.
4662---0912
*بانک سپه هرماه حقوق چند صدهزار کارمند بازنشسته لشکری را با چند روز تاخیر پرداخت می‌کند. درحالی که اگر من بازنشسته پرداخت قسط وام را یک روز به تاخیر بیندازم پول جریمه این یک روز را می‌گیرند.
ابراهیمی
*کارگر بازنشسته صنایع مخابراتی راه دور در شیراز هستم که سال 86 بازنشسته شدم ولی هنوز پاداش سنوات ما را نداده‌اند. یکی از مسئولین خودش را جای بنده بگذارد و ببیند چه حال و وضعی پیدا می‌کند؟
همتی
*بیمه روستائیان و عشایر که از سال 85 اجرای آن شروع شده است در حدود 4 ماه قبل تبصره‌ای به آن الحاق شد که روستائيان و عشایر اگر بالای 50 سال سن و 8 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند می‌توانند با پرداخت حق بیمه یک سال دیگر بازنشسته شوند ولی متاسفانه از اجرای این تبصره با گذشت 4 ماه هیچ خبری نیست. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود پی‌گیری لازم در خصوص اجرای این مصوبه خود را داشته باشند و ما روستائيان و عشایر چشم به اجرای این تبصره هستیم.
رسول قاسمی
*برای تهیه جهیزیه دخترم به منظور همراهی با برنامه تقویت تولید داخلی یک دستگاه گازفر 4 شعله ... از تولیدات شرکت‌های داخلی خریداری نمودم ولی پس از مراسم عروسی و نیاز شدید خانواده برای پذیرایی متاسفانه با وجودی که 2 بار نماینده شرکت برای راه‌اندازی مراجعه نمودند نتوانستند رفع عیب کنند. علی‌رغم خوردن مهر استاندارد اکنون این وسیله خراب است و طی تماس‌های متعدد نه شرکت پاسخگوست و نه تعویض آن را می‌پذیرند. از مسئولین امر انتظار می‌رود با افرادی که با کاهش کیفیت تولید داخلی سبب روی آوردن افراد به کالای خارجی می‌شوند برخورد نمایند.
پیری
*اگر کاهش تورم حقیقت دارد پس چرا قیمت بلیت قطار این قدر افزایش داشته است؟
8326---0916
*خوب است مجلس تمهیداتی را فراهم نماید که سوابق خدمت سربازی بدون دردسر و حاشیه و بدون اخذ مجدد حق بیمه در سوابق خدمتی افراد لحاظ شود؟
0685---0916
*همسرم با مدرک لیسانس پرستار است اما حقوق او از بهیاران کمتر است. آیا با این حقوق می‌توان مسکن تهیه کرد؟
3111---0939 از بیجار کردستان
*مسئولین و بعضی از عوامل برخی از بیمارستان‌های خصوصی به بهانه نظم و انضباط ظواهر خود را به دشمن شبیه کرده و از کراوات استفاده می‌کنند ولی درعمل بازدهی بسیار پایین بیمارستان، بی‌نظمی، عدم بهداشت، برخوردهای کلنگی، گرفتن پول و رشوه توسط عوامل پایین دستی و... در آن‌ها فراوان دیده می‌شود و...
6858---0919
*متاسفانه علی‌رغم اعلام مسئولین سایپا مبنی بر حل مشکل شماره‌گذاری کماکان خودروهای پارس تندر 90 این شرکت شماره‌گذاری نمی‌شوند. انتظار می‌رود برای حل این مشکل و جبران خسارت وارده به خریدارانی که حدود یک ماه است خودروهایشان تحویل داده نشده ضمن پرداخت خسارت، پاسخ قانع کننده‌ای به مردم بدهند و مسئولین امر نیز به ادعای مشتری مداری این شرکت‌ها رسیدگی کنند؟
8166---0915