kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

اخبار کوتاه از فوتبال


فدراسیون کفاشیان بازهم دسته گل به آب داد!
مدیریت ضعیف علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال، حالا کار را به جایی رسانده که خبرهای عجیبی در خصوص اتفاقات تیم نوجوانان مخابره می‌شود! در همین خصوص برخی رسانه‌های ورزشی با ارایه گزارشی از اتفاقات تیم نوجوانان یادآور شدند: «چند هفته قبل از‌ آغاز بازی‌های این تیم در آسیا، سرمربی تیم ۵ بازیکن ملی‌پوش تیم نوجوانان را در فاصله ۲ اردوی آماده‌سازی با خودش به مالزی می‌برد تا این بازیکنان به عنوان یار کمکی ۲ هفته برای یک تیم مالزیایی در یک تورنمنت معتبر که جایزه چند صد هزار دلاری داشت، بازی کنند. حضور این ۵ ملی‌پوش باعث قهرمانی آن تیم شد. گویا سرمربی تیم ملی که با همکاری یکی از دستیاران خود چنین برنامه‌ای را تدارک دیده بودند، بابت این ۲ هفته به هر بازیکن مبلغ یک میلیون تومان دستمزد دادند اما در عوض چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در مجموع بابت این بازیکنان درآمد کسب کردند البته پول بلیت هواپیما، هتل و هزینه خورد و خوراک این ۵ بازیکن و هیئت همراه (!) را هم باشگاهی که از آنها به عنوان یار کمکی استفاده کرد، داد. شایعه شده این بازیکنان وقتی از مالزی به تهران برگشتند تازه فهمیدند آقای سرمربی و رفیق فابریک او بابت هر کدام از آنها ۲۰ میلیون تومان درآمد داشتند و فقط یک میلیون تومان ناقابل به آنها داده‌اند. همین مسئله باعث شد این ۵ ملی‌پوش با تمام وجود برای این تیم بازی نکنند.» انتشار این گزارش واکنش آیت‌اللهی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال را به دنبال داشت تا جایی که وی در اظهار نظری عنوان داشت: «سفر مشکوک چند بازیکن پایه با مربی تیم ملی به مالزی در حال پیگیری است. این سفر بر خلاف آنچه برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند، بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند انجام شده بود و اطلاعاتی که فدراسیون اکنون دارد در حد شنیده‌هاست. ما با جدیت در حال بررسی اتفاقات رخ داده هستیم و با متخلفان برخورد قاطعی خواهیم داشت. »
زمان نقل‌ و انتقالات نيم‌فصل ليگ برتر
فصل نقل‌ و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال کشور از 10 آذر تا 7 دی 1393 تعیین شد و باشگاه‌های لیگ برتری برای نقل‌ و انتقالات نیم‌فصل دوم در این بازه زمانی فرصت خواهند داشت. براساس این گزارش، زمان یاد شده مختص به
نقل‌ و انتقال بازیکنان داخلی است و در مورد بازیکنان خارجی مطابق با فصل نقل‌ و انتقالات زمستانی فیفا عمل خواهد شد.
بازيکنان سرباز تا نيم‌فصل حق بازي ندارند
غلامرضا بهروان اظهار داشت: بازیکنانی که تاکنون نام آنها به عنوان سرباز از سوی سازمان نظام وظیفه اعلام شده به هیچ عنوان نمی‌توانند تا نیم‌فصل برای تیمی بازی کنند. وی در واکنش به اینکه برخی باشگاه‌ها مانند ملوان بندرانزلی نام نفراتی چون حسین ماهینی را به عنوان بازیکن تیم خود اعلام کرده‌اند، تأکید کرد: ما طبق قانون عمل می‌کنیم و براساس قانون تا پایان نیم فصل هیچ‌کدام از این بازیکنان نمی‌توانند برای تیم دیگری به میدان بروند.
سهمیه‌های آسیایی فوتبال ایران حذف می‌شود؟!
در حالی که رویارویی فدراسیون فوتبال و صداوسیما بر سر حق پخش تلویزیونی همچنان ادامه دارد و حاصل آن هم محروم شدن بینندگان تلویزیونی از دیدن مسابقات است، خطر جدی‌تری فوتبال ایران را تهدید می‌کند. به زودی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد کشورمان خواهند شد و از سوی دیگر در هنگام ارائه مدارک حرفه‌ای از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران به AFC، باید قرارداد حق پخش تلویزیونی و درآمد باشگاه‌ها از این راه مشخص شود. در همین خصوص خبرگزاری تسنیم نوشت: با این حال نه تنها قرارداد حق پخش امضا نشده بلکه دو طرف در مسیری قرار گرفتند که بیش از گذشته کار را برای امضای قرارداد حق پخش دشوار کرده است. نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا آبان یا آذر 93 در ایران خواهند بود و اگر تا آن زمان قرارداد حق پخش امضا نشده باشد، خطر بسیار جدی کاهش یا حذف سهمیه‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا مطرح خواهد شد.
تاجر ساکن دبی، از نیمکت تیم ملی کنار گذاشته شد!
 پس از اينكه هوشنگ مقدس تاجر ایرانی ساکن دبی وظيفه سرپرستي تيم ملي فوتبال ايران را در اردوي 10 روزه پرتغال به عهده گرفت، انتقادات زيادي از فدراسيون فوتبال مطرح و عنوان شد چرا سرپرست تيم ملي فوتبال بايد فردی باشد كه سابقه روشنی در فوتبال ایران ندارد؟! پس از این انتقادات بود که روز گذشته خبرگزاری مهر خبر داد که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته  در اردوي آفريقاي جنوبي همانند جام جهاني 2014 برزیل و قبل از آن مهدي محمد نبي وظيفه سرپرستي تيم ملي را عهده‌دار شود. به اين ترتيب در جام ملت‌هاي آسيا كه دي ماه در استراليا برگزار مي‌شود، دبيركل فدراسيون فوتبال در كسوت سرپرست در كنار تيم ملي فوتبال ايران حضور خواهد داشت.