kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

کوتاه از ایران


اصلاح تعرفه پزشکی
دامغان- فارس: کتاب ارزش نسبی خدمات به چاپ رسیده که طبق آن تعرفه‌های پزشکی اصلاح شده تا دیگر بحث زیرمیزی وجود نداشته باشد. نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: کمیسیون بهداشت خانه ملت با جدیت پیگیر بحث زیرمیزی پزشکان است. این پدیده نامبارک به طور کل باید در کشور ریشه‌کن شود. عبدالرحمان رستمیان گفت: در جلسه اخیر کمیسیون بحث دریافت تعرفه غیر متعارف از سوی بعضی از پزشکان با حضور نمایندگان وزارت بهداشت مطرح شد.
توزیع هدایای رهبری
تبریز- خبرنگار کیهان: هدایای رهبر معظم انقلاب در بین دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی بخش «لیلان» ملکان، توزیع شد. 15 هزار جفت کفش، بلوز، روسری، چادر، شلوار و مانتو، هدایای رهبر معظم انقلاب بودند که در بین دانش‌آموزان این منطقه محروم و روستایی توزیع و موجب خوشحالی آنان شد.
ورود عروسک‌های زیان‌آور
کاشان- خبرنگار کیهان: رئیس اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی «یونیما» نسبت به ورود عروسک‌های مضر برای بدن انسان به بازارهای کشور هشدار داد.
حمید اردلان در مراسم افتتاحیه موزه اسباب‌بازی و عروسک‌های خیمه شب بازی ایران گفت: تسخیر بازارهای کشور توسط چین، آمریکا و اروپا باعث می‌شود عروسک‌های مضر برای بدن انسان وارد بازارهای کشور شوند. وی افزود: این عروسک‌ها بعضاً سمی است که برای کودکان قابل استفاده نیستند.
بازنگری در جرایم کیفری آب
تبریز- فارس: مدیر کل دفتر حقوقی منابع آب ایران گفت: با ارائه پیش‌نویس از سوی کارشناسان امر به مجلس شورای اسلامی در قوانین جرایم کیفری آب بازنگری می‌شود. غلامرضا مدنیان افزود: با توجه به مسائل و مشکلات بحران‌های پیش‌آمده در خصوص آب، قوانین مربوط به جرایم کیفری و ضابطان حفاظت از آب در قانون توزیع عادلانه آب بازنگری می‌شود.
وی افزود: در خصوص حفظ و حراست از منابع ارزشمند آب از قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال‌های 60-61 استفاده می‌کنیم که کارشناسان حقوقی و فنی و حفاظتی ذیربط پیش‌نویس بازنگری این قانون را مهیا کرده‌اند که به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و در آن برخورد با جرایم آبی تشدید می‌شود.
وی اظهار کرد: نرم‌افزاری به نام نرم‌افزار جامع عملیات حقوقی برای بخش حقوقی صنعت آب کشور آماده شده که بزودی ارائه می‌شود.
اختصاص 13 درصد ارزش افزوده به کشاورزی
کرج- خبرنگار کیهان: مشاور انجمن صنایع لبنی ایران درکنگره ملی «سلامت غذا، تولید، تبدیل و مصرف» گفت: فقط 13 درصد ارزش افزوده کشور به کشاورزی اختصاص دارد. حسین چمنی نقش دامپزشکان را در نظام سلامت کشور بسیار مهم خواند و گفت: دامپزشکان در نظام سلامت کشور نقش محوری دارند زیرا به نوعی از شیوع بیماری‌ها در کشور جلوگیری می‌کنند.