kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
معاون وزیربهداشت و درمان اعلام کرد

کاهش 30درصدی واردات دارو در سال جاری

معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: میزان واردات دارو در سال جاری به دلیل جایگزینی داروهای تولید داخل، حدود 25تا 30 درصد نسبت به سال 92 کاهش خواهد داشت.


رسول دیناروند دیروز در حاشیه بازدید از طرح‌های تویسرکان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهارکرد: وضعیت بازار تولیدات دارویی کشور در سال گذشته حدود 8هزار میلیارد تومان بوده که دو سوم  آن تولید داخل و یک سوم آن وارداتی بوده است. البته داروهای وارداتی کمتر از 5 درصد بوده که آن هم برای تامین داروهای گرانقیمت بیمارهای خاص و صعب‌العلاج صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه تولید مشابه بسیاری از داروهای وارداتی را در داخل کشور داریم، تاکید کرد: سیاست وزارت بهداشت و درمان در این بخش کاهش داروهای وارداتی است؛ البته هیچ وقت نمی‌توانیم بگوییم که واردات داروی کشور صفر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه صنعت داروی کشور ما وضعیت خوبی دارد، اظهارداشت: امیدواریم بیش از اینکه صنعت داروسازی ما متوجه بازار داخلی باشد برای ورود بیشتر به بازارهای بین‌المللی هم فکری کند.
دیناروند با بیان اینکه صادرات دارویی کشور 140میلیون دلار بوده است، تصریح‌ کرد: اگر بخواهیم وضعیت صادرات دارویی کشور به یک نقطه مطلوب برسد باید این مهم حداقل به یک میلیارد دلار ارتقا یابد که امیدواریم این مهم در یک دوره پنج تا 6 ساله اتفاق بیفتد.