kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

پنجمین جشنواره عمار؛ نمایش درخشش رویش‌های جوان سینمای ایران (اخبار ادبی و هنری)

پنجمین جشنواره فیلم عمار به مناسبت سالگرد حماسه 9دی برگزار خواهد شد. جشنواره‌ای که با وعده برگزار کنندگانش، امسال فیلم‌های فاخرتری را عرضه خواهد کرد.


به گزارش خبرنگار کیهان، نادر طالب زاده دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در نشست خبری این جشنواره که دیروز در حسینیه هنر برگزار شد گفت: با اینکه هنوز دو ماه تا زمان برگزاری جشنواره باقی مانده اما آثار خوبی به دبیرخانه ارسال شده است.
وی افزود: عمار مختص به هنرمندانی است که دغدغه حمایت از انقلاب اسلامی را دارند. ما جشنواره‌های سینمایی خوبی داریم اما جشنواره عمار دغدغه اصلی‌اش آوردن فیلمسازان آموزش‌دیده در سینما برای حمایت از انقلاب اسلامی است. جشنواره‌ای که هم ملی است و هم جهانی.
طالب زاده ادامه داد: تربیت نیروهای سازنده فیلم داستانی یکی دیگر از اهداف جشنواره عمار است. امسال پنج فیلم داستانی داریم که توسط فیلمسازان این جشنواره در حال ساخت است و تا افتتاحیه آماده می‌شود. کشف نیروهای فیلم‌ساز انقلاب نیز یکی دیگر از کارکردهای این جشنواره است. جشنواره عمار با انجام آموزش‌هایی که کمتر در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد فیلمسازان جهانی را برای انقلاب آماده می‌کند. امیدواریم در سال‌های آینده شاهد توسعه این جشنواره باشیم.
وی تأکید کرد: جشنواره عمار نهالی است که باید در طی زمان بارور شود ما می‌بینیم که هر سال آثار فاخرتری نسبت به سال‌های قبل در جشنواره نمایش داده می‌شود.
وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار در پاسخ به خبرنگار کیهان، درباره تفاوت توجه به واقعیت‌های جامعه در جشنواره عمار و سینمای شبه روشنفکری اظهار داشت: ما طرفدار سینمای مسئله محور هستیم. سینمایی که به نقد مسائل مختلف می‌پردازد. اما با نگاه کسانی که قصد القای بن بست را دارند و می‌گویند همه چیز در غرب است مخالفیم. همان کسانی که در ایران فقط سیاهی‌ها را می‌بینند و هیچ منظر و محتوای انسانی از این کشور را حاضر نیستند ببینند. ما معتقدیم که سینمای تخدیری و سیاه نمایی دو روی یک سکه هستند.
دبیر اجرایی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار هم در این نشست خبری اظهار داشت: دبیرخانه این جشنواره تا 10 آذر و 21 دسامبر پذیرای فیلم‌های بخش‌های داخلی و بین‌الملل است. این جشنواره در سه بخش مسابقه، فیلم ما و اقلام تبلیغی برگزار می‌شود. در بخش مسابقه آثار در همه قالب‌های فیلم، نقد، نماهنگ و لوح‌نگار (پاورپوینت) پذیرفته می‌شود. علاوه بر موضوعات تاریخ اسلام، فتنه 88، جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی موضوع حرکت‌های خودجوش مردمی به این دوره از جشنواره اضافه شد.