kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

فتنه‌گران اگر قانون را قبول داشتند آشوب به پا نمی‌کردند(خبر ویژه)

آقای مطهری چه تضمینی می‌دهد که در صورت محاکمه سران فتنه آنها و حامیانشان با توجه به سوابق قانون‌شکنانه خود به حکم قانون تمکین کنند؟


وبسایت الف ضمن طرح این سؤال به نقد نامه مطهری به آیت‌الله جنتی پرداخت که مدعی شده بود، باید موسوی و کروبی از حصر خارج شوند و به درخواست خود آنها مورد محاکمه قرار گیرند.
الف می‌نویسد: اگر دادگاهی برگزار و رأیی صادر و مورد اعتراض متهمان واقع شد و دوباره بعد از بررسی در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور، حکم نهایی صادر شد، آیا آقای مطهری تعهد و تضمین می‌دهند که به آن رأی احترام گذاشته شود؟ یعنی آیا کسی که شورای نگهبان را قبول ندارد می‌تواند دادگاه انقلاب را قبول داشته باشد؟ چه تضمینی وجود دارد که کسی که یک بار عهدشکنی کرده است، مجدداً تکرار عهدشکنی نکند؟
الف ادامه می‌دهد: آقای مطهری در انتهای نامه‌شان نوشته‌اند: «... و البته آنها پس از آزادی، مصالح کشور و انقلاب را رعایت خواهند کرد.» آیا ایشان می‌توانند ضمانت دهند که این دو نفر پس از آزادی، مصالح کشور و انقلاب را رعایت خواهند کرد؟ و اگر آنها پس از آزادی، مصالح کشور و انقلاب را رعایت نکردند با آنها چه رفتاری باید بشود؟
نویسنده همچنین می‌پرسد: اگر نامزدهای انتخابات سال 92، ادعای تقلب می‌کردند و نتایج انتخابات را صحنه‌آرایی و شعبده بازی می‌نامیدند و مشروعیت آقای دکتر حسن روحانی را زیر سؤال می‌بردند و در اعتراض طرفدارانشان، اتوبوس و اماکن عمومی آتش زده می‌شد و وقایعی مشابه وقایع سال 88 تکرار می‌شد، آیا برخورد با ایشان لازم بود و یا نبود؟ در حالی که آقای روحانی تنها با 250 هزار رأی بیشتر رئیس جمهور شده بودند و سال 88 اختلاف آرا یازده میلیون بود و به قول آقای مصطفی تاج‌زاده که خودش روزی برگزار کننده انتخابات بود، حتی احتمال یک میلیون تقلب هم محال است چه رسد به این اختلاف. آیا دفاع از رأی آقای روحانی وظیفه شورای نگهبان نمی‌بود؟
قبلاً از آقای مطهری نقل شده که رهبری در پاسخ به درخواست محاکمه آقایان موسوی از سوی ایشان فرموده‌اند: «من قبلاً درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و اینکه نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم این‌ها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر این‌ها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعاً شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم». آیا اگر حکم سنگینی برای آقایان موسوی و کروبی بریده شود، آیا ایشان راضی خواهند بود؟