kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با استناد به گزارش وزارت کشور خبر داد

اسیدپاشی اصفهان ارتباطی با امر به معروف نداشت

معاون حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد: مسئله اسیدپاشی اصفهان بر مبنای روابط شخصی بوده و ارتباطی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نداشته است.


الهام امین‌زاده روز گذشته با بیان اینکه وزارت کشور گزارشی در مورد موضوع اسیدپاشی به هیئت دولت ارائه کرده است، اظهار داشت: این مسئله ارتباطی به امر به معروف و نهی از منکر نداشته و اتفاق پیش آمده در حد روابط شخصی بوده است.
به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه اشاعه این مسئله سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود، گفت: در حال حاضر قوه قضائیه پیگیر این مسئله است و ارتباطی به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نداشت.
گفتنی است چند روز پیش یک دختر 27 ساله اصفهانی مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفت و در اثر پاشیده شدن اسید از ناحیه صورت دچار مصدومیت جدی شد.
پس از این حادثه دلخراش بود که هجمه رسانه‌ای با تفاسیر هدف‌دار نسبت به این حادثه از سوی بی بی سی و جریان رسانه‌ای دنباله‌رو آن در داخل کشور آغاز شد و همچنان پیگیری می‌شود. نیروهای امنیتی چند نفر مظنون را در این رابطه دستگیر کرده اند و تلاش‌ها برای دست‌یابی به نتیجه نهایی کما کان ادامه دارد.
معاینه چشم مصدوم اسید پاشی
 توسط وزیر بهداشت
وزیر بهداشت نیز پس از معاینه چشم مصدوم اسید پاشی گفت: چشم قربانی اسیدپاشی توسط تیم مجرب چشم پزشکی جراحی می‌شود.
سید حسن هاشمی روز گذشته «سهیلا جورکش» مصدوم 27 ساله ای که به دلیل اسیدپاشی در بیمارستان بستری است، را مورد معاینه قرار داد.
به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی با تاکید بر اینکه، چشمان مصدوم باید به طور اورژانسی جراحی شود، اظهار داشت: بینایی چشم راست از بین رفته است، اما چشم چپ نیاز به درمان‌های متعدد دارد و توسط تیم مجرب چشم پزشکی روند درمان طی خواهد شد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه، این بیمار برای عمل‌های اولیه چشم به بیمارستان فارابی منتقل می‌شود، افزود: اطلاع رسانی کمک‌های اولیه در این گونه حوادث ضروری است و در حادثه اخیر نیز، اگر مردم از همان ابتدا فرد اسیدپاشی شده را با آب می‌شستند، بخش عمده‌ای از آسیب‌های چشمی و پوستی او اتفاق نمی‌افتاد، اما متاسفانه اقدامات اولیه درست برعکس نیازهای اولیه درمانی بوده است.
وی در مورد هزینه‌های درمان وی تأکید کرد: تامین هزینه‌های درمانی حداقل کاری است که دولت انجام می‌دهد  و باید به مساله خشونت، رفتارهای غیرطبیعی و افزایش مشکلات روان توجه ویژه‌ای شود.
بر اساس این گزارش، پس از انجام جراحی چشم، این مصدوم برای ادامه روند درمان سایر قسمت‌های آسیب دیده در مواجهه با اسید، در بیمارستان سوختگی چمران بستری خواهد شد.