kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶

فروشگاه شكرستان افتتاح شد (اخبار ادبی و هنری)

به مناسبت روز ملی خانواده ایرانی اسلامی، فروشگاه «شكرستان» دوشنبه 28 مهر با حضور مادر شهید احمدی روشن ، محسن مومنی شریف و جمع كثیری از مسئولان فرهنگی و هنری و اهالی رسانه افتتاح شد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در آیین افتتاح فروشگاه شكرستان گفت: من باور دارم كه امروز در حوزه فرهنگ حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و حتما هم می‌توانیم در بیانش موفق باشیم. منتها باید توجه كنیم كه می‌بایست از مصرف كننده صرف در این حوزه به جایگاه تولیدكننده رسید.
وی ضمن گلایه از بی‌توجهی در حوزه تولیدات فرهنگی نسبت به ادب، زبان و خط فارسی، گفت: بی‌توجهی به فرهنگ، ادب و زبان فارسی باعث شده كه به تدریج مردم ما هم در حال از دست دادن تعصبشان نسبت به این زبان باشند. اگر این مسئله فراگیر شود عواقب بدی را به همراه خواهد داشت.
در پایان این مراسم مادر شهید احمدی روشن كه برای افتتاح این فروشگاه دعوت شده بود با دریافت لوحی از دست محسن مومنی شریف تجلیل شد.
وی همچنین در سخنان كوتاهی اظهار داشت: وقتی خانواده ایرانی می‌بیند كه دفتر مشق كودكش بر جلد خود عكس‌هایی دارد كه سنخیتی با مسلمانی ما ندارد كم‌كاری مسئولان پیش چشمش نمایان می شود. چرا وقتی ما خودمان می‌توانیم چنین محصولاتی را تولید كنیم این مسئله هدف توجه قرار نمی‌گیرد.
وی همچنین گفت: من به تجربه عملی خودم دیده‌ام كه دفاتر شكرستان و دفاتری كه با تصاویر شهدا منتشر می‌شود بیشتر از سایر نوشت افزارها از سوی بچه‌ها استقبال می‌شود این یعنی اگر چیزی را در داخل و با كیفیت مناسب تولید كنیم بیشتر از هر جنس دیگری پذیرفتنی است.