kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

آخرین اخبار از دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی

42 مدال ایران تا پایان دومین روز پاراآسیایی
با به پایان رسیدن دومین روز بازی‌های پاراآسیایی، تعداد مدال‌های ایران به عدد 42 رسید که شامل 8 طلا، 23 نقره و 11 برنز بود. در روز دوم مسابقات، ایران 22 مدال کسب کرد که تنها 3 مدال به رنگ طلا بود، 11 مدال نقره و 8 مدال نیز به رنگ برنز بود. ایران با کسب سه مدال نقره و دو برنز دیگر در دوومیدانی توسط جلال خاکزاده، هاجر تکتاز و سیامک صالح فرج‌زاده و در شنا توسط شاهین ایزد‌یار و محمدحسین کریمی روز دوم بازی‌ها را به پایان رساند .ایزد‌یار با کسب مدال نقره 100متر پروانه، سومین مدال نقره خود را در بازی‌های پاراآسیایی کسب کرد.

مدال‌های ایران در روز دوم
محمد الوان‌پور در دوومیدانی ماده پرتاب نیزه در کلاس 57 – 56 F مدال طلا را بر گردن آویخت. حمید اسلامی در دوی 1500 متر نابینایان و کم‌بینایان کلاس T11 به مدال نقره دست یافت. همچنین جلال خاکزاده و سیامک صالح فرج‌زاده در پرتاب دیسک به ترتیب مدالهای نقره و برنز و هاجر تکتاز در پرتاب وزنه مدال نقره کسب کردند. امین عبدول‌پور در دوی 1500 متر کلاس T46 به مدال نقره دست یافت. همچنین در پرش طول کلاس T 36.37.38 علی الفتلاوی صاحب مدال برنز شد. در رشته پرتاب نیزه هاشمیه متقیان، در ماده پرتاب نیزه کلاس F55-56 به مدال نقره دست یابد و لیلا ملکی در همین ماده سوم شد و برنز گرفت. در دوی 200 متر نیز سید حبیب حسینی توانست مدال نقره این ماده را در کلاس 12  Tاز آن خود نماید. همچنین در پرتاب وزنه مسعود حیدری نیز توانست در کلاس F11.12 به مدال نقره این ماده دست یابد. عبدالرسول میرشکاری پرتابگر نیزه ایران در کلاس  46 F دیگر ورزشکار ایران بود که ایران را صاحب یک مدال برنز دیگر کرد.
در مسابقات شنای 100 متر آزاد کلاس  S10 شاهین ایزدیار به مدال نقره رسید. محمدحسین کریمی نیز در 100 متر کرال پشت کلاس   s13 برنز گرفت. کریمی روز قبل در 50 متر کرال سینه هم برنز گرفته بود. همچنین شاهین ایزدیار و محمدحسین کریمی (100متر آزاد) مدال های نقره و برنز گرفتند. ایزدیار با کسب مدال نقره 100متر پروانه، سومین مدال نقره خود را در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون کسب کرد.
امیر جعفری در وزنه‌برداری دسته 59 کیلوگرم بر سکوی قهرمانی ایستاد و در همین دسته حمزه محمدی نقره گرفت.
در رشته تپانچه بادی 10 متر زنان، ساره جوانمردی توانست به مدال طلای این ماده دست پیدا کند. این دومین طلای جوانمردی در پاراآسیایی است. همچنین جوانمردی توانست رکورد مسابقات جهانی را نیز جابجا کند. رکورد پیشین این ماده نیز در اختیار خود وی بود. عالیه محمودی دیگر نماینده ایران با 164.9 به مدال برنز این ماده دست پیدا کرد. مهدی زمانی در تپانچه بادی 10 متر مردان در کلاس SH1 صاحب مدال نقره شد.
در جودو هم سعید رحمتی در وزن 66 کیلوگرم مدال برنز گرفت. لازم به یادآوری است کاروان ورزشی ایران در پایان روز دوم رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.