kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

دولت به روستاییان برای ایجاد اشتغال وام کم‌بهره می‌دهد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که دولت برای توسعه روستاها برنامه‌ریزی کرده است، گفت: تا انتهای سال روستاییان مشکلی در زمینه بهداشت و درمان نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بومهن، سید‌ابوالفضل رضوی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دهیاری‌ها و روستاهای استان تهران در بومهن در جمع خبرنگاران در خصوص محرومیت‌زدایی در روستاها اظهار کرد: اگر اهالی روستا با هم ‌شرکتی را تاسیس و سرمایه‌گذاری کنند و این شرکت‌ها در قالب تعاونی و شرکت سهامی خاص باشد، دولت چهار برابر آورده مردم هر روستا و دهستان‌ها را به آنها به صورت وام با کارمزد چهاردرصد با یک سال تنفس و بازپرداخت سه تا پنج سال و حتی هفت سال پرداخت می‌کند که این بسته به نوع طرح کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری هر شهرستان و شورای برنامه‌ریزی هر استان دارد که پس از تصویب به روستائیان پرداخت خواهد شد.
رضوی بیان کرد: اگر هر سرمایه‌گذاری بخواهد خود به صورت انفرادی در روستاها شغل پایدار ایجاد کند، به آنها نیز وام 12 درصد پرداخت می‌شود و در این مورد اراده دولت جدی است و منتظر هستیم تا گام‌های اولیه را روستائیان بردارند.
وی با تاکید بر تامین امکانات رفاهی و درمانی در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر گفت: روستائیان از برنامه مناسب برای فروش محصولات خود و تبعیض خدماتی بین شهرنشینان و روستائیان مانند خدمات بهداشت و درمان، آموزشی، تلفن همراه، اینترنت و سندهای ملکی و مسکونی رنج می‌برند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: این موارد را به صورت جدی دولت هم در بودجه سال 94 و هم در برنامه ششم لحاظ می‌کند.
رضوی تاکید کرد که اگر روستایی واجب‌التعلیم داشته باشد، حتی اگر یک دانش‌آموز هم باشد،‌ دولت راضی به این نیست که آن دانش‌آموز از تحصیل محروم باشد، که در این صورت یا برایش معلم سیار فرستاده می‌شود یا دانش‌آموز را با وسیله نقلیه به نزدیک‌ترین مدرسه می‌برند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص تغییر بافت روستاها به ویژه در حوالی تهران و تبدیل آنها به ویلا گفت: باید شوراهای روستاها به طور جدی با این موارد برخورد داشته باشند و اجازه ندهند ملک آنها فروخته شود که متاسفانه برخی اهالی روستاها این کار را انجام می‌دهند. وی بر باقی ماندن بافت روستاها تاکید کرد.