kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
نوبخت:

دولت جلوتر از مواضع تعیین شده از سوی رهبری حرکت نمی‌کند

سخنگوی دولت گفت: هیچ کس در این کشور و دولت از سیاست‌ها و خطوطی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده‌اند، نمی‌تواند جلوتر برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدباقر نوبخت در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم که به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار کرد: در 35 سال گذشته دشمنان هر چه توانستند برای حذف انقلاب اسلامی انجام دادند ولی موفق نشدند و از امروز ایران اسلامی در منطقه و سطح بین‌المللی در جایگاه رفیعی قرار دارد.
وی گفت: امروز در راس نظام جمهوری اسلامی فقیهی عالم به همه مسائل دینی و سیاسی قرار دارد و کشتی انقلاب را در عرصه‌های گوناگون هدایت می‌کند.
نوبخت خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمنان ما این بود که از جمهوری اسلامی ایران و اسلام ناب، یک چهره خشن و غیرمنطقی بسازند تا بتوانند ایران را در جهان به گونه‌ای نشان دهند که بگویند این کشور با این خشونت نمی‌تواند از انرژی هسته‌ای برخوردار باشد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی را مانند داعش توصیف کرده است، گفت: دشمنان توانسته بودند بسیاری از کشورها را هم در مورد ایران به تردید بیفکنند و بر همین اساس، محدودیت و تحریم را آغاز کردند، در حال حاضر از 4 میلیون بشکه نفتی که می‌تواند به فروش برود فقط یک میلیون بشکه تولید می‌شود.
وی افزود: تا پیش از تحریم‌ها، 110 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم ولی امروز در بودجه کشور، کمتر از 48 میلیارد تومان از این طریق می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد هر چند همه این مبلغ هم در اختیار دولت نیست و تنها 25 میلیارد دلار آن را دولت استفاده می‌کند البته دشمنان سعی کردند بر روی قیمت نفت اثر بگذارند و آن را کاهش دهند.
نوبخت با بیان اینکه با همه این تهدیدات و تحریم‌ها، جمهوری اسلامی همچنان مقاوم و مستحکم ایستاده است، گفت: آخرین حربه دشمنان برای در مضیقه قرار دادن ایران، کاهش قیمت نفت است که برخی کشورهای منطقه که نام اسلامی هم بر خود گذشته‌اند، در این راستا در خدمت آمریکا و مستکبران قرار گرفته‌اند تا جمهوری اسلامی محدود شود.
سخنگوی دولت تصریح کرد: در حال حاضر طرحی در مجلس آمریکا در جریان است تا به تدریج درآمد نفتی جمهوری اسلامی به صفر برسد.
وی با بیان اینکه اصلاح امور اقتصادی باید از بودجه شروع شود، گفت: پیش‌بینی دولت کاهش تورم تا 35 درصد بود که با اقدامات صورت گرفته تا 33 درصد هم رسید.
نوبخت در سفر به قم با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد. دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری، شرکت در جلسه شورای اداری استان و بازدید از طرح توسعه شرقی حرم مطهر از جمله برنامه‌های نوبخت در سفر به قم بود.