kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

حوادث کوتاه از کشور

خودرو جان راننده‌اش را گرفت
زنجان- فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: واژگونی خودرو پژو منجر به فوت راننده آن در محور قیدار به همدان شد.
علی‌اصغر شیرمحمدی عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه را دلیل واژگونی خودروی پژو در محور فرعی قیدار به همدان عنوان و اضافه کرد: سرنشین این خودرو هم مصدوم شده است.

تصادف منجر به فوت
خرم‌آباد- فارس: رئیس پلیس راه لرستان گفت: تصادف اتوبوس با کشنده ولوو در لرستان 4 نفر کشته و مجروح برجای گذاشت.سیدمحمود حسینی افزود: این حادثه بامداد ساعت 5 و 50 دقیقه در منطقه ریگ سفید خرم‌آباد رخ داد.وی ادامه داد: مسیر حرکت اتوبوس از سمت تهران به مقصد دهلران بوده که به خاطر عدم رعایت فاصله طولی با کشنده ولوو باعث این سانحه شده و مقصر اصلی شناخته شد.

مرگ موتورسوار
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: تصادف یک دستگاه موتورسیکلت با تیر چراغ برق منجر به مرگ راکب 21 ساله موتورسیکلت شد.سرهنگ «اردوان قاسمی» علت این حادثه را عدم توانایی راکب در کنترل وسیله نقلیه ذکر کرد.

سوخت قاچاق در هرمزگان
سرویس شهرستان‌ها: معاون عملیات فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای  امنیت ملی و مقابله با قاچاق سوخت طی 48 ساعت گذشته طرح پاکسازی مناطق آلوده در یگان‌های انتظامی استان به اجرا درآمد.سرهنگ حسن‌زاده افزود: در این طرح عمده مقابله و جمع‌آوری سوخت قاچاق، بیش از هزار و 800 خودرو سبک و سنگین مورد بازرسی قرار گرفت که 12 دستگاه خودرو سنگین، 14 دستگاه خودرو سبک توقیف، 56 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و 28 نفر دستگیر شدند.

اعتراف به 147 فقره سرقت
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان با اعلام انهدام یک باند حرفه‌ای سرقت قطعات خودرو که در سطح کشور فعالیت داشتند، گفت: اعضای 3 نفره این باند به سرقت 147 فقره Ecu سواری پژو 206 اعتراف کردند.سرتیپ میرزایی افزود: هر 3 سارق پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

واژگونی پژو 2 قربانی گرفت
زاهدان- واحد مرکزی خبر: بی‌احتیاطی راننده و واژگونی سواری پژو در محور زاهدان- ایرانشهر 2 کشته و 3 مجروح برجای گذاشت. رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: این حادثه ساعت 20 شب گذشته در کیلومتر 60 محور زاهدان- ایرانشهر اتفاق افتاد. سرهنگ شرافتی افزود: سواری پژو به علت بی‌احتیاطی راننده، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مجاز واژگون شد که متاسفانه راننده و یکی از سرنشینان در محل فوت و سه نفر دیگر مجروح شدند.

دستگیری 2 قاچاقچی
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی دامغان گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری و فروش ماده مخدر گراس توسط 2 نفر قاچاقچی در روستاهای اطراف دامغان تیم مشترکی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، و پاسگاه قهاب رستاق به محل اعزام شدند.
سرهنگ کاظم‌زاده با اشاره به سابقه‌دار بودن یکی از قاچاقچیان افزود: هر 2 متهم طی عملیاتی دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

ناکامی بزرگ قاچاقچیان کالا
قم - فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف 10 محموله بزرگ کالای قاچاق به ارزش حدود 35 میلیارد ریال در استان خبر داد.قدمی با اشاره به اینکه اکثر افراد دستگیر شده غیربومی هستند، قرار گرفتن قم در محور مواصلاتی 17 استان را علت اصلی این کشفیات عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط 21 خودرو توقیف و 9 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی استان شدند.

توقیف محموله چوب قاچاق
اصفهان - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از کشف محموله چوب درخت کویری تاق توسط ماموران فرماندهی انتظامی بخش زواره این فرماندهی خبر داد.رحمت‌الله مهرانفر افزود: درپی کسب خبری مبنی بر حمل مقادیر زیادی چوب قاچاق توسط 4 کامیون برای انتقال به شهرستان همجوار از طریق محور شهراب، عوامل گشت فرماندهی انتظامی بخش زواره به محل اعزام شدند.وی ادامه داد: در پی عملیات پلیس 10 دستگاه کامیون توقیف و در بازرسی از آنها 18 تن و 332 کیلوگرم چوب قاچاق کشف و تعدادی از متهمان دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

کشنده ولوو با خلافی 50 میلیونی
زاهدان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: خودرو کشنده ولوو با خلافی 50 میلیون و 430 هزار ریال توسط پلیس توقیف  شد.سرهنگ شرافتی افزود: روز یکشنبه ماموران پلیس راه زاهدان - بم یک کشنده ولوو را که دارای خلافی به مبلغ 50 میلیون و 430 هزار ریال بود، توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.

اعدام 4 قاچاقچی
رشت - واحد مرکزی خبر: رئیس کل دادگستری گیلان از اعدام 4 تن قاچاقچی موادمخدر در رشت خبر داد.سیاوش‌پور گفت: مردی 32 ساله به جرم نگهداری یک کیلو و 905 گرم هروئین، مردی 46 ساله به جرم مشارکت در خرید، نگهداری، حمل و ارسال 27 کیلوگرم تریاک، مردی 44 ساله به جرم خرید یک کیلوگرم شیشه و 330 گرم هروئین و مردی 34 ساله به جرم خرید 2 کیلو و 200 گرم شیشه دیروز دوشنبه در زندان مرکزی رشت اعدام شدند.

دست کلاهبردار حرفه‌ای رو شد
سرویس شهرستان‌ها: جانشین انتظامی استان کرمانشاه گفت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری بزرگ به مبلغ 5/4 میلیارد ریال در شهرستان «گیلانغرب» توسط یکی از اهالی «روانسر»، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ عزیزی افزود: با هماهنگی اطلاعاتی و منسجم و با کسب نیابت قضایی متهم در شهرستان «روانسر» شناسایی و دستگیر شد.
وی ادامه داد: این متهم به انگیزه صدور چک بلامحل و کلاهبرداری به مبلغ 5/4 میلیارد ریال تحت تعقیب پلیس و مرجع قضایی بود.
عزیزی تصریح کرد: با فعال کردن عوامل اطلاعاتی محل سکونت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با اطمینان از حضور او در شهرک صنعتی «روانسر» با همکاری ماموران اعزامی از فرماندهی انتظامی «گیلانغرب» در یک عملیات ضربتی متهم دستگیر شد.