kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳

گلایه رئيس پلیس اماکن از فعالیت بدون نظارت مهدکودک‌ها

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا از بررسی صلاحیت مدیران، مربیان و کارکنان مهدکودک‌ها توسط پلیس خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ خلیل هلالی ضمن گلایه از فعالیت بدون نظارت مهدکودک‌ها گفت: متأسفانه برخی از مراکز بدون طی فرآیند امنیت‌بخشی، اخذ مجوز از سازمان بهزیستی و نظارت پلیس فعالیت می‌کنند.
وی تاکید کرد: مهدهای کودک بعد از محیط خانواده اولین نهادی هستند که کودکان در آن پرورش می‌یابند و این نهادها مسئولیت مراقبت و سلامت کودکان در ابعاد مختلف زیستی را بر عهده دارند، این ویژگی‌ها موجب می‌شود تا مسئولان با برنامه‌ریزی مناسب برای ایجاد محیط آموزشی منطبق با معیارها و ارزش‌های اسلامی و ایرانی و اعمال نظارت‌های لازم بکوشند تا به اهداف تعیین شده این نهاد دست یابند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: متاسفانه براساس گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده برخی از مهدهای کودک برخلاف انتظار اقدام به استفاده از موسیقی‌های غیرمجاز، ارائه الگوهای رفتاری‌غربی، آموزش حرکات ورزشی غیراستاندارد و... می‌کنند، این وضعیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی را بر آن داشت تا علاوه بر بررسی شرایط، با ایجاد تعامل با سازمان بهزیستی کشور به وضع ضوابط برای افتتاح مهدهای کودک اقدام کرده و ساماندهی وضع موجود را در دستور کار قرار دهد.
به گفته رئيس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، بررسی صلاحیت مدیران، مربیان و کارکنان مهدهای کودک و دارا بودن شرایط امن و ایمن برای مکان این نهادها، توسط نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفته و پس از طی این روند مهدهای کودک می‌توانند با مجوز رسمی سازمان بهزیستی فعالیت خود را آغاز کنند.
هلالی با اشاره به اینکه برخی از مراکز بدون طی فرآیند امنیت بخشی و اخذ مجوز از سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این امر موجب بروز آثار مخربی بر جسم، روح و روان نونهالان جامعه می شود؛ از مردم درخواست می‌کنیم در صورت نیاز به استفاده از خدمات این مراکز از مجاز بودن آنها اطمینان حاصل کرده و مراکز غیرمجاز را به سازمان بهزیستی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا اطلاع دهند.
گفتنی است روزنامه کیهان نیز در گزارش اخیر خود مورخ 14 مهر ماه سال جاری درباره بحرانی بودن وضعیت آموزش در برخی مهدکودک‌ها ریشه بسیاری از آموزش‌های غیراخلاقی و ضددینی در این نوع مراکز را ناشی از عدم نظارت سازمان بهزیستی کشور دانسته و از نفوذ برخی از تفکرات ضددینی نظیر مونته‌سوری و فروید در شبکه‌های الکترونیک مهدهای کودک خبر داده شده است.
روزنامه کیهان در آن گزارش تاکید کرده بود: غفلت مسئولین سازمان بهزیستی کشور در ارتباط وضعیت آموزش در مهدهای کودک به حدی است که مجموعه بزرگی از مهدهای کودک خصوصی تبدیل به یک سازمان مردم نهاد خودمختاری شده‌اند که نظام‌نامه آموزشی خود را نیز براساس اصول روانشناسی غیربومی به ثبت رسانده‌اند. تامل‌ برانگیزتر اینکه در این ماجرا بهائیان نیز با هویت پنهانی تحت عنوان «فعالین حقوق کودک» مشغول به فعالیت و تاثیرگذاری بر افراد عادی بی‌خبر از نقشه‌ها هستند.
لذا به نظر می‌رسد بهزیستی به عنوان کارفرمای مهدهای کودک، نظارت دقیقی بر سیستم طراحی شده به دست خود ندارد و عملاً اختیار این مراکز را از دست داده است.