kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
سخنگوی دولت:

وام مسکن کلان‌شهرها 50 میلیون شد

سخنگوی دولت از افزایش وام مسکن در کلانشهر‌ها به ۵۰ میلیون، در مراکز استان‌‌ها و دارای جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و سایر شهر‌ها ۳۰ میلیون تومان خبر داد


به گزارش تسنیم پس از آنکه هیئت وزیران روز چهارشنبه در جلسه‌ای به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان تشکیل جلسه داد ؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
نوبخت با اشاره به افزایش سقف تسهیلات در کشور، گفت: هم سقف وام بالا رفته و هم ارزان شده و مابه‌التفاوت آن را خود دولت باید تامین کند.
افزایش وام مسکن
وی از افزایش وام مسکن در کلانشهر‌ها به ۵۰ میلیون، در مراکز استان‌‌ها و دارای جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و سایر شهر‌ها ۳۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: به این ترتیب افزایش سقف تسهیلات این امکان را فراهم می‌کند که افراد متقاضی با اولویت‌هایی که گفته شده، بتوانند نسبت به تامین مسکن اقدام کنند. این وام‌‌ها متوجه زوج‌های جوان و اقشار کم‌درآمد است.
نوبخت خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد اعلام شده برای کسانی که قصد بازسازی بافت‌های فرسوده دارند مبلغی را برای وام اختصاص داده‌ایم که در کلانشهر‌ها تا ۲۰ میلیون شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت ۱۵ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود.
تا انتهای برنامه ششم جمعا
یک میلیون و هشتصد هزار واحد‌مسکونی احداث می‌شود
وی افزود: به مدت ۵ تا ۶ سال هرساله ۳۰۰هزار مورد و جمعا یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی تا انتهای برنامه ششم احداث می‌شود. مجموعه اقدامات دولت در جهت ساخت‌ و‌ سازهای مسکن به فضای اقتصادی کشور کمک می‌کند تا دولت سیاست خروج از رکود را با سرعت بیشتری دنبال کند.
تصویب لایحه استملاک
 و اجاره اتباع خارجی
نوبخت تصویب لایحه استملاک و اجاره اتباع خارجی در کشور را از دیگر مصوبات دولت عنوان کرد و گفت: این مصوبه آماده ارسال به مجلس شد. با این کار می‌خواهیم امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در کشور فراهم کنیم.
سخنگوی دولت از اختصاص مبلغ ۵۵ میلیارد تومان در خصوص محیط زیست برای مقابله با پدیده گرد و غبار و خشکسالی و احیای دریاچه‌‌ها خبر داد. نوبخت در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص ابهامات بوجود آمده در خصوص آلوده بودن بنزین‌های تولید داخل، با یادآوری توضیحات خود در جلسه گذشته هیئت دولت با خبرنگاران گفت: در جلسه گذشته از سوی دو رسانه نسیم و دانشجو دو سوال در خصوص گزارش کمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر آلوده بودن بنزین‌های یورو ۴ یا همان بنزین‌های وارداتی سوال شد که من پاسخ دادم این بنزین‌‌ها آلوده نیست که اگر بود جلوی توزیع آن را می‌گرفتیم. پس توضیح من در رابطه با آلودگی بنزین‌های پتروشیمی نبود و من آلودگی بنزین‌های یورو ۴ را نفی کردم.
وی با انتقاد از انتشار این خبر کذب در یکی از رسانه‌های مطرح کشور، ابراز داشت: حال ما هر چقدر که توضیح دادیم این خبر اشتباه است، آن‌ها مصر بر همان خبر غلط بودند و امیدواریم در این جلسه اطلاع‌رسانی درستی در خصوص آن صورت گیرد.
قطع یقین تا رفع آلودگی بنزین‌های پتروشیمی اجازه توزیع آن را  نخواهیم داد
نوبخت تصریح کرد: در جلسه آینده از سرکار خانم دکتر ابتکار و مهندس زنگنه دعوت خواهیم کرد تا جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه دهند. اما قطع یقین دولت تا رفع آلودگی بنزین‌های پتروشیمی اجازه توزیع آن را نخواهد داد. وی همچنین از افزایش تسهیلات در ۵ ماهه اول سال نسبت به ۵ ماهه سال ۹۲ خبر داد وخاطر نشان کرد: تسهیلات در ۵ ماهه اول سال نسبت به ۵ ماهه اول در سال ۹۲، ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان داده‌ایم که بیش از ۵۹ درصد این تسهیلات به شکل سرمایه در گردش بوده است.