kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
فرصت عرض اندام برای تیم‌های ناشناخته فراهم شد

داغ شدن تنور جام‌حذفی با حضور تیم‌های لیگ برتری‌‌

جذابیت بیست و هفتمین دوره مسابقات فوتبال جام حذفی از امروز با ورود لیگ برتری‌‌ها به این رقابت‌ها افزایش می‌یابد و همه منتظر آغاز شگفتی در این جام هستند.

سرویس ورزشی-

مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور طی امروز و فردا(جمعه) و شنبه هفته آینده با برگزاری 16 دیدار پیگیری می‌شود که حضور تیم‌های لیگ برتری در این مرحله از رقابتها، باعث افزایش جذابیت آن می‌شود. با توجه به اینکه احتمال حذف تیم‌های لیگ برتری در این مسابقات وجود دارد، باید منتظر اتفاقات جالب از این مرحله از رقابت‌ها بود، جامی که تاکنون 26 دوره آن سپری شده و همه به فکر باز پس گرفتن جام از تراکتورسازی هستند. در این بین استقلال برای رسیدن به آسیا و تداوم صدرنشینی‌اش در جدول قهرمانان ادوار جام حذفی و پرسپولیس برای رسیدن به رقیب دیرینه‌ تهرانی‌اش و تثبیت جایگاه حمید درخشان، به موفقیت در این جام بیش از تیم‌های دیگر نیاز دارند. سپاهان هم برای نزدیک شدن به سرخابی‌های پایتخت و بازگشت دوباره به آسیا، در اندیشه فتح جام این رقابت‌ها است. در زیر اشاره‌ای کوتاه به دیدارهای مهم این مرحله می‌شود.
پرسپولیس تهران و حریفی ناشناخته از بوشهر
حمید درخشان که 4 بازی پر فراز و نشیب را با پرسپولیس پیگیری کرد، با برگزاری اردوی آماده‌سازی در کیش، سعی کرد تیمش را از نظر فنی و بدنی به وضعیت مدنظرش نزدیک کند. در این بین دیدار با تیم دسته دومی کارگر بنه‌گز بوشهر، فرصتی مناسب برای رسیدن پرسپولیس به شرایط مطلوب جهت حضور موفق در ادامه لیگ برتر است.پرسپولیسی‌‌ها اگر با قدرت به میدان بروند و به پیروزی پرگل در این دیدار برسند، می‌توانند با آرامش روحی و فنی خود را برای دیدار با سایپا در هفته دوازدهم لیگ برتر آماده کنند اما ناکامی در این بازی، روزهای بدتری را پیش روی پرسپولیسی‌‌ها قرار می‌دهد.
میزبانی 4 تیم و میهمانی 3 تیم لیگ برتری
در سایر دیدارهای روز پنجشنبه، گسترش فولاد نخستین بازی رسمی خود با هدایت فراز کمالوند را مقابل شهدای ارتش اصفهان برگزار می‌کند. سایپا روز سختی را در زمین کیان بختیاری شهرکرد پیش رو دارد زیرا ممکن است در آن شهر با مشکلی به نام زمین نامناسب روبرو شود. صبای قم هم به اردبیل می‌رود تا برابر تیم شهرداری به میدان برود، تیمی که این روز‌ها عملکرد خوبی در دسته اول دارد. صنعتی خوزستان هم در شیراز مقابل فجرسپاسی به میدان می‌رود، تیمی که لیگ دسته اول را با دو نتیجه نه چندان مطلوب آغاز کرده است. راه‌آهن هم در تهران میزبان پاس همدان است، جدال تیم‌های حمید استیلی و داود مهابادی دیدنی خواهد بود. ذوب‌آهن در اصفهان میزبان تیم دیگر بوشهری یعنی پیام چغادک است. نفت مسجد سلیمان هم در خانه به مصاف تیم نیروی زمینی می‌رود که این بازی هم بسیار جذاب است.
مدافع قهرمانی جمعه به میدان می‌رود
تراکتورسازی تبریز مدافع قهرمانی جام حذفی، روز جمعه در خانه میزبان کارون اهواز است. صدرنشین لیگ در این روز برای اینکه نشان دهد مدعی قهرمانی مجدد در این جام است، به فکر پیروزی پرگل مقابل حریف اهوازی است. پیکان در خانه به مصاف بهمن شیراز می‌رود و پدیده مشهد برای جبران ناکامی‌اش در لیگ، میزبان خونه به خونه ساری است. فولاد خوزستان و ملوان هم تیم‌های لیگ برتری میهمان، در روز دوم از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی هستند. فولاد در زمین پارسه تهران کار سختی را پیش رو دارد و ملوان هم به مازندران می‌رود تا به مصاف صنعت ساری برود. برنامه کامل مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنج‌شنبه :24/07/93
* گسترش فولاد تبریز - شهدای ارتش اصفهان(ساعت 14) * کیان بختیاری شهرکرد - سایپا البرز(ساعت 14) * شهرداری اردبیل - صبای قم(ساعت 14)* فجرسپاسی شیراز - صنعتی خوزستان(ساعت 14:30) * راه‌آهن تهران - پاس همدان(ساعت 14:30) * ذوب‌آهن اصفهان - پیام چغادک بوشهر(ساعت 16:50) * پرسپولیس تهران - کارگر بنه‌گز بوشهر(ساعت 16:50) * نفت مسجدسلیمان - نیروی زمینی تهران(ساعت 17)
جمعه: 25/07/93
* پارسه تهران - فولاد خوزستان (ساعت 14) * پدیده مشهد - خونه به خونه بابل (ساعت 14) * پیکان تهران - بهمن شیراز (ساعت 14:30) * صنعت ساری - ملوان بندرانزلی (ساعت 14:30) * تراکتورسازی تبریز - کارون اهواز(ساعت 14:30)
شنبه: 26/07/93
* گل‌گهر سیرجان - سپاهان اصفهان(ساعت 14)* استقلال اهواز - نفت تهران(ساعت 17) * فولاد نوین اهواز - استقلال تهران(ساعت 19)