kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹

اخبار کوتاه از فوتبال


نامه به کفاشیان برای روشن شدن ابهامات
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:  نام نبی به عنوان دبیرکل پس از انتصاب کفاشیان، توسط او به مجمع و هیئت رئیسه برای رسمیت بخشیدن به این انتخاب اعلام نشد و این موضوع غیرقانونی بود. فریده شجاعی در خصوص‌نامه محرمانه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به علی کفاشیان گفت:  چون این‌نامه محرمانه است خیلی نمی‌توان به جزئیات آن ورود کرد و اجازه هم ندارم در این مورد صحبت کنم. وی در مورد اینکه گفته می‌شود در خصوص دبیرکلی مهدی محمدنبی و نایب رئیسی‌هادی آیت‌اللهی نیز در این‌نامه سؤالاتی از کفاشیان پرسیده شده است، ادامه داد:  در مورد آقای آیت‌اللهی مشکل خاصی وجود ندارد و صحبتی هم به میان نیامده چون او منتخب مجمع بوده است اما در مورد دبیر کلی آقای نبی هم اعتراضی صورت نگرفته است، بلکه این مورد وجود دارد که نام نبی به عنوان دبیرکل پس از انتصاب کفاشیان، توسط او به مجمع و هیئت رئیسه برای رسمیت بخشیدن به این انتخاب اعلام نشد و این موضوع غیرقانونی بوده و در این‌نامه به این موضوع ورود شده است. شجاعی در خصوص اینکه چرا جلسه هیئت رئیسه برگزار نمی‌شود، گفت:  پیگیر این موضوع هستیم و طی همین روز‌ها وضعیت مشخص خواهد شد. رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه‌نامه محرمانه به کفاشیان را تمام نفرات هیئت رئیسه به جز خود او و آیت‌الهی امضا کرده‌اند در مورد اینکه چرا فدراسیون مصوبات هیئت رئیسه را اجرایی نمی‌کند، گفت:  به هر حال این نامه‌‌ای که زده شده به خاطر روشن شدن یک سری مسائل این چنینی هم هست.
قلعه‌نویی: نگاه ما به فوتبال مریض است
سرمربی استقلال با انتقاد از تعطیلی 50 روزه لیگ برتر گفت، در هیچ کجای دنیا چنین چیزی دیده نمی‌شود. امیر قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی لیگ به مدت 20 روز را معقولانه می‌داند یا نه، اظهار کرد:  اگر چیزی بگویم علیه من مطلب می‌زنند اما از شما خواهش می‌کنم که بروید و ببینید آلمان که قهرمان جام جهانی شده است، 50 روز لیگش را تعطیل می‌کند؟ متاسفانه تا حرف هم بزنم 50 تا قلم علیه من می‌نویسند. قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که ناکامی تیم جوانان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت:  به نظر من در این موارد هیچ‌گاه یک نفر مقصر نیست. 10 سال پیش گفتم که یک دادستانی ورزش می‌خواهیم. الان تازه به فکر ایجادش افتادند تا زیرساخت نداشته باشیم و نگاه علمی نکنیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. کجای دنیا 50 روز لیگ تعطیل می‌شود؟ من گاهی اوقات لیگ عربستان را نگاه می‌کنم. وقتی که الهلال و الاتحاد بازی دارند، تیم امیدهایشان هم بازی می‌کنند و تلویزیون آن را پخش می‌کند. من دربی امید‌ها را دیدم و واقعا تاسف خوردم. البته آقای دوستی‌مهر در این میان مقصر نیست. شما نگاه کنید ما یک ورزشگاه در حد آزادی نداریم. عده‌ای الکی می‌خواهند علی دوستی‌مهر را محاکمه کنند. متاسفانه نگاه ما به فوتبال مریض است.
افشارزاده:  سفر استقلال به آمریکا لغو شد
مدیرعامل استقلال می‌گوید به دلیل همزمانی با لیگ برتر، اردوی آبی‌پوشان در آمریکا لغو شده است. بهرام افشارزاده با بیان این مطلب اظهار کرد:  به دلیل همزمانی دعوت از ما برای سفر به آمریکا با بازی‌های لیگ برتر، حضورمان در آمریکا لغو شد. برنامه داشتیم که اگر امکانش باشد، این اردو را در بهار برگزار کنیم اما میزبان ما این مسئله را نپذیرفت تا به دلیل همزمانی با بازی‌های لیگ برتر، این سفر را لغو کنیم.
جلوگیری از ورود دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه‌‌ها
علی کفاشیان در نامه‌ای به مهدی تاج از وی خواست در صورت عدم توافق صداوسیما با فدراسیون فوتبال به دوربین‌های تلویزیونی اجازه ورود به ورزشگاه‌‌ها را ندهد. در بخشی از از‌نامه کفاشیان به تاج آمده است«ضمن عذرخواهی از عموم مردم و علاقمندان به فوتبال یادآور می‌شود در مسیر توافق و احقاق حقوق باشگاه‌‌ها و فوتبال کشور نهایت همراهی و تعامل با صدا و سیما انجام شده است اما از آنجایی که هیچ‌گونه توافق و همکاری صورت نگرفته است مجبور به اجرای این تصمیمات هستیم».
پولادی سرانجام به الشحانیه پیوست
باشگاه الشحانیه قطر با مهرداد پولادی به توافق نهایی رسید و با این ملی‌پوش ایرانی قرارداد امضا کرد. مدافع سابق پرسپولیس بعد از مسعود شجاعی، دومین بازیکن ایرانی الشحانیه به شمار می‌رود. قرارداد پولادی با این تیم قطری یک ساله است و او جانشین سزار برزیلی در این تیم قطری شد. فیصل امین، سخنگوی این باشگاه قطری گفت که کارت بازی پولادی آماده شده است و او می‌تواند در دیدارهای آینده تیمش را همراهی کند.