kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل:

حمایت سیاسی و مالی از تروریست‌‌ها باید قطع شود

سفیر و سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: برای مبارزه مؤثر با تروریسم، همه دولت‌‌ها باید از هرگونه حمایت سیاسی و مالی از تروریست‌‌ها خودداری کنند.


حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست کمیته ویژه مجمع عمومی سازمان ملل درباره تروریسم به نمایندگی از جنبش عدم تعهد تاکید کرد: «جنبش عدم تعهد هرگونه تهدید علیه اعضای آن را به بهانه مقابله با تروریسم رد کرده و تاکید دارد تروریسم نباید با حق مقابله مشروع با اشغالگری و استعمار یکسان شمرده شود».
سفیر کشورمان اظهار داشت: «اعمال ضدانسانی اشغالگران باید به عنوان بدترین شکل تروریسم تلقی شده و کاربرد زور از سوی حکومت‌های اشغالگر علیه مبارزات آزادیخواهانه مردم علیه اشغال خارجی که در راستای احقاق حقوق غیر قابل انکارشان صورت می‌گیرد، باید محکوم شود».
به گزارش فارس، دهقانی در پایان تاکید کرد: «برای مبارزه موثر با تروریسم، همه دولت‌‌ها باید به وظایف قانونی و بین‌المللی خود برای مقابله با تروریسم عمل کرده و اقدامات لازم را از جمله تعقیب و استرداد عاملان تروریسم انجام داده و از هرگونه حمایت سیاسی و مالی از تروریست‌‌ها در داخل یا خارج و فعالیت آنها در خاک دیگر کشور‌ها یا کمک تسلیحاتی یا آموزشی به آنها و فعالیت آنها در خاک کشورهای دیگر خودداری کنند».