kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

حزب‌الله: عملیات شبعا پیامی مشترک برای رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها بود

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن پذیرفتن مسئولیت عملیات روز سه‌شنبه شبعا تاکید کرد این عملیات پیام مشترکی برای تروریسم صهیونیستی و تکفیری بود.


حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه «عملیات شبعا گفتمان جدید حزب‌الله در مواجهه با دشمن است» اعلام کرد: این عملیات در واکنش به ارتباط میان گروه‌های تکفیری در سوریه و دشمن صهیونیستی صورت گرفت.
در این بیانیه با اشاره به اینکه «این اولین بار از سال 2006 میلادی است که مقاومت رسما درباره عملیات نظامی در مزارع شبعا اعلام مسئولیت می‌کند» آمده است: «این عملیات در واکنش به  سناریوی رعب‌افکنی است که اسرائیل آن را دنبال می‌کند.»
در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «این عملیات پاسخی به کسانی است که می‌گویند مقاومت در سوریه مشغول شده است و از آمادگی آن در برابر رژیم صهیونیستی کاسته شده است یا نمی‌تواند در دو جبهه مقابله کند.»
حزب‌الله همچنین تاکید کرد: «مقاومت به هر اقدام نسنجیده پاسخی محکم و شدید خواهد داد و حق هر پاسخگویی را برای خود محفوظ خواهد داشت.» گفتنی است گروه شهید «حسن علی حیدر» از یگان‌های حزب‌الله روز سه‌شنبه با عبور از همه استحکامات نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی 2 بمب در کشتزارهای اشغالی شبعا کار گذاشت که به فاصله نیم ساعت منفجر شدند و همگی اعضای این گروه به سلامت به پایگاه خود بازگشتند. در این انفجار شماری از نظامیان صهیونیستی که در حال گشت‌زنی بودند مجروح شدند. در همین رابطه شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز اظهار داشت عملیات مقاومت در «شبعا» حامل یک پیام خصوصی برای رژیم صهیونیستی بود و آن اینکه حزب‌الله در هر شرایطی برای مقابله با دشمن آماده است.
وی تاکید کرد،  رزمندگان حزب‌الله با چشمان باز و آمادگی کامل برای مقابله با دشمن در کمین نشسته‌اند.
رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات حزب‌الله گفت: نظامیان این رژیم موفق به خنثی کردن یک خرابکاری شدند!
فروپاشی نظریه
 بازدارندگی اسرائیل
روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت نیز اذعان کرد که عملیات حزب‌الله در مزارع شبعا ثابت کرد که بازدارندگی اسرائیل در برابر حزب‌الله کاملا از بین رفته است.
این روزنامه افزود، اگر هنوز هم در ارتش اسرائیل افسرانی حضور دارند که گمان می‌کنند بازدارندگی اسرائیل از زمان جنگ دوم لبنان در سال 2006 در برابر لبنان وجود دارد در اشتباه هستند. این بازدارندگی کاملا از بین رفته است.
«آحارونوت» تاکید کرد، دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنان به ترسیم قواعد مورد نظر خود در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی (مرزهای جنوبی لبنان) ادامه می‌دهد.